Vraag

bang om bestfriend kwijt te raken

  • 13 February 2018
  • 3 reacties
  • 161 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heyy allemaal,
Ik zit dus best wel ergens mee. Ik heb een hele goeie vriendin en die gaat opeens heel veel met iemand anders om. Als ik haar bijvoorbeeld app dan reageert ze heel droog enzo. Ik heb er al met haar over gepraat maar het lijkt wel alsof ze het niet wil begrijpen ofzo. Hebben jullie misschien tips hoe ik dit kan oplossen? Ik voel me er eigenlijk best eenzaam door. Terwijl ik ook gewoon nog andere leuke vrienden heb maar mis toch iets. Alvast bedankt!

3 reacties

Hoi sophialoves,

Ik maak nu ongeveer hetzelfde mee als jij, en veel mensen zeggen dat een goede oplossing is om te kijken of je de ander ook leuk vind waardoor je misschien ook contact kan krijgen met die ander en dan weer met je beste vriendin. Ik weet zelf niet echt of dat gaat werken, want ik heb dat nooit toe kunnen passen aangezien mijn vriendin met iemand omging die ik al goed kende. En misschien (ik zeg niet dat het zo is want dat weet ik natuurlijk helemaal niet) had jij het niet door maar heb jij haar misschien ook een heel klein beetje buitengesloten daarvoor, waardoor ze ging zoeken naar een andere vriendin. Dat is tenminste hoe het in mijn vriendengroepje was gegaan.
En probeer nog een keer met haar te praten en zeg erbij hoe belangrijk ze is voor jou en dat je hier heel erg mee zit. Toen ik het gesprek ging maken ging mijn vriendin ook helemaal ontkennen en doen alsof ze er niks van begreep, maar dat was waarschijnlijk alleen maar zo omdat ze wist dat het zo was en dat ze zich misschien ervoor schaamde. De hele klas had het namelijk ook door. Maar laat maar daar gaat het nu niet om.
Probeer in ieder geval nog een keer met haar hierover te praten. En als ze dat dan niet wilt, vraag dan waarom ze zo afstandelijk doet. En als ze dat weer loopt te ontkennen, vraag hoe belangrijk jullie vriendschap voor haar is. En als ze geen antwoord wilt geven, moet je haar misschien loslaten en blijven bij je andere leuke vriendinnen.

Veel succes,
meisje zonder stem
Heel erg bedankt 🙂
Heel eeg bedankt 🙂

Reageer