bang

  • 20 April 2013
  • 13 reacties
  • 828 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hallo ik ben een jongen en ik ben 14 jaar en ik ben bang voor aliens iedere keer denk ik dat er een alien onder me bed ligt en ik heb ook lift angst hoe kom ik van deze angsten af

groetjes kevin boy:(

13 reacties

heeii,
misschien moet je er met iemand over gaan praten dat je er dan vanaf komt.?
sws als niemand ooit echt een alien ontdekt heeft hoef je je geen zorgen te maken hoor ;)
succes !
Alians angst ?... Nog nooit van gehoord maar oké , ga er met iemand over praten , durf je angst onder ogen te zien ... Kijk eens onder je bed , nee , er is niks ... In de lift moet je denken : er is een alarmknop , ik ben veilig , er kan niks gebeuren .. Ik had vroeger ook lift angst ...maar alles is aan het veranderen en veilig aan het worden !! Maak je niet druk , komt goed !! 
hooi,
wat vervelend dat je daar zo bang van woord.
maar aliens bestaan toch helemaal niet?
iniedergeval moet je er van uitgaan dat ze niet bestaan.
en mochten ze wel bestaan, dan zouden ze niet in je kamer of huis zitten.
ik hoop dat je van je angst afkomt.
x mickey
Hoi kevin boy,
Ik herken dit wel, ik heb vroeger ook iets soortgelijks gehad. Ik weet eigenlijk niet precies hoe ik er vanaf ben gekomen, ik heb nooit hulp gehad. Ik dwong mezelf me op andere dingen te focussen en opeens was het weg.
Je kunt natuurlijk ook nog een psycholoog gaan, die kan jouw helpen van deze angsten af te komen. Ook kun je zelf dingen uitproberen, bijvoorbeeld manieren waardoor je er niet aan denkt of waardoor je jezelf kunt inpraten dat er geen reden is om bang te zijn. Een psycholoog zal je uiteindelijk ook deze dingen vertellen, maar op andere manieren. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Groetjes, Emma

maar aliens bestaan toch helemaal niet?



''Aliens bestaan niet'' Is misschien wel het domste en naiefste wat je kan zeggen. Er zijn 3000 biljoen sterrenstelsels in ons heelal die we kunnen zien, dus er zijn er waarschijnlijk nog veel, veel meer. En we zijn er al bijna zeker van dat er biljoenen heellallen zijn, denk je echt dat wij de enige zijn, in dat immens groot heelal (heellallen) Nee, natuurlijk niet. Er zijn zelfs al een hele hoop planten ontdekt waarop leven mogelijk is, niet te ver van de aarde.
Incubus, ik denk niet dat je kevind hierdoor helpt hoor 😉 Je kan mss wel gelijk hebben met zoveel biljoen sterrenstelsels, maar echt ik geloof neit dat ze bestaan..
@ Emma, ik ben het met je eens, een psycholoog kan heel goed helpen, als je daarmee praat kan je alles kwijt! Ik hoop dat je er iets aan hebt.
sterkte,
groetjes Charlotte
Incubus, ik denk niet dat je kevind hierdoor helpt hoor 😉 Je kan mss wel gelijk hebben met zoveel biljoen sterrenstelsels, maar echt ik geloof neit dat ze bestaan..
@ Emma, ik ben het met je eens, een psycholoog kan heel goed helpen, als je daarmee praat kan je alles kwijt! Ik hoop dat je er iets aan hebt.
sterkte,
groetjes Charlotte

En waarom dan wel niet? Je moet wel héel erg naief zijn om te denken dat wij de enige zijn, van biljoenen biljoenen heelallen, met 6000+ biljoen sterrenstelsels, met 100+ planeten op zijn minst? Denk je echt, dat er geen planeet is met leven?
Aliens zullen vast bestaan, maar ze zijn in ieder geval nog nergens gezien, laat staan onder jouw bed ;)
Als het echt een fobie wordt zou ik hulp zoeken, er zijn heel veel therapiën waarbij je van je fobie af komt ( heb dat ook wel eens gezien bij mijn vriendin die op een gegeven moment niet meer naar school durfde omdat ze zo bang was voor onweer, terwijl het een wolkloze stralende dag was...)
liefss
Aliens zullen vast bestaan, maar ze zijn in ieder geval nog nergens gezien

Eens moet de eerste keer zijn.
Angst is iets heel normaals. Iedereen heeft hier wel eens last van, maar zoals jij al aangeeft is het bij jou vrij extreem. Je zegt dat je bang bent voor aliens, en dat is niets om je voor te schamen! Zoals de een bang is voor honden, ben jij bang voor aliens. Echter is het vrij moeilijk te zeggen; "kijk, daar is een alien!", wat het voor de mensen om je heen het moeilijker maakt jouw angst te begrijpen. Als je hier heel erg mee zit kan het fijn zijn er met iemand over te praten (denk aan psycholoog). Het moet natuurlijk niet zo worden dat overal waar je komt je waanbeelden gaat krijgen door je angst!

Verder is liftangst een vrij veel voorkomende angst. Zelf heb ik hier ook last van. Mijn oplossing? Neem de trap, en als het echt niet anders kan de lift. Maar als ik dan toch in een lift ga wil ik altijd dat er iemand bij me is die ik vertrouw.
Eens moet de eerste keer zijn.

Hij heeft dit topic aan gemaakt om van zijn angst af te komen, hier wordt ie vast heel erg door geholpen xD
Maar je hebt wel gelijk
Eens moet de eerste keer zijn.

Hij heeft dit topic aan gemaakt om van zijn angst af te komen, hier wordt ie vast heel erg door geholpen xD
Maar je hebt wel gelijk

Liever dat hij voorbereid de afgrond ingaat, of niet? 
We kunnen alle dingen die gaan gebeuren wel ontkennen, maar maakt dat het makkelijker als het moment dan eindelijk komt? Liever verwachts dan onverwachts.
Hoi,
Met zoals anders zeggen zou ik er met iemand proberen over te praten.
Misschien om je alien angst te over winnen probeer elke keer als je bang bent onder je bed te kijken hoe eng het ook is.
Doe dot bijvoorbeeld eerst steeds met licht aan en daarna uit. Wat betreft je lift angst is moeilijk te zeggen. Ik had dat ook nu nog steeds een beetje, maar niet echt zeer angst maar meer heel erg. Toch ging ik steeds met de lift en kwam ik erachter dat er steeds niks gebeurde ook al vind ik het af en toe nog eng. Probeer het onder ogen te komen.ik hoop dat ik je hier een beetje mee kan helpen.

Groetjes

Reageer