Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Automutilatie zet me vast in het leven

• 5 maart 2017
  • 1 reactie
  • 60 Bekeken

Hi,
Ik ben dus een raar kind dat zich snijdt. Ik weet dat ik niet de enige ben, maar alsnog.
Ik ben er een paar keer vanaf gekomen en heb steeds een comeback gehad. Hierdoor ben ik nogsteeds niet gestopt.
Ik heb er hulp voor. Onderzoeken. Mijn psycholoog heeft me doorverwezen, omdat ze me een te groot risico vond voor mezelf en omdat ik mezelf steeds dieper in de shit werk als ik erover praat en me er steeds mee bezig houd. Nu ben ik niet iemand die heel erg stevig in dr schoenen staat, dus mn lichaam, gewicht, gezicht, vrienden, school, prestaties... Noem het maar op, ze staan mijn geluk in de weg. Ik heb dus ook het idee dat ik al heel lang geen echt, puur geluk heb gevoeld. Ik heb het idee dat mijn emoties afgevlakt zijn, maar ik denk niet dat het een depressie is. Ik heb ook (meestal) geen zelfmoordneigingen. Is wel een paar keer voorgekomen, maar niet dusdanig serieus dat er echte problemen uit voorkwamen.
Kortom: Mijn gesnij heeft mijn onzekerheid vergroot en mijn geluk verkleind en ik wacht al kei lang op mijn hulp. Ik vraag me af hoelang ik nog in deze shit moet blijven. Het leven.

1 reactie

Ik voel je, ik weet het eerlijk gezeg

Reageer