Vraag

Automutilatie, hoe kan ik beter omgaan met vervelende dingen?

  • 20 December 2019
  • 2 reacties
  • 67 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi hoi 

Ik heb al eerder een forum ingeschreven,

Ik zak zelf steeds dieper en dieper weg, de gedachten worden steeds heftiger maar nu ook dat ik denk dat ik het probleem ben en dat ik beter een eind kan maken aan alles.

Ik snij me zelf nog steeds, steeds erger en erger ik heb al verschillende tips uitgeprobeerd maar het werkt niet. Daarnaast eet ik ook steeds minder.

Vaak lijkt het thuis dat ze niet goed met me over weg kunnen. Dat ze me niet begrijpen.

Ik haat me zelf in alles. Ik voel me machteloos, boos en teleurgesteld.

Ook ben ik eigenlijk ziek en zie ik alles somber in.

Hoe kan ik misschien beter omgaan als er iets vervelends gebeurt is, of hoe kan ik lelijke dingen die over mij gezegd worden thuis dat ik er weinig last van heb? 

Kan iemand mij helpen hoe ik beter met alles kan omgaan?

 


2 reacties

Hallo Anoniemj :)

Je kan het vertellen tegen iemand die je vertrouwd zoals bijvoorbeeld je mentor of een aantal vrienden (en die jou serieus nemen en niet vrienden die dan grappen gaan maken en die gaan zeggen bijvoorbeeld '’ja natuurlijk, teveel huiswerk zeker?'’ want dat kom je waarschijnlijk wel tegen. Je kan ook altijd met De Kindertelefoon chatten/bellen over dat soort zaken want daar hebben zij ervaring mee. Je kan ook alternatieve dingen verzinnen voor snijden zoals bijvoorbeeld: elastiekjes tegen je arm klappen of ijsklontjes vasthouden zodat het pijn doet maar niet je lichaam beschadigd.

-Dr8gon99

Hallo Anoniemj :)

Je kan het vertellen tegen iemand die je vertrouwd zoals bijvoorbeeld je mentor of een aantal vrienden (en die jou serieus nemen en niet vrienden die dan grappen gaan maken en die gaan zeggen bijvoorbeeld '’ja natuurlijk, teveel huiswerk zeker?'’ want dat kom je waarschijnlijk wel tegen. Je kan ook altijd met De Kindertelefoon chatten/bellen over dat soort zaken want daar hebben zij ervaring mee. Je kan ook alternatieve dingen verzinnen voor snijden zoals bijvoorbeeld: elastiekjes tegen je arm klappen of ijsklontjes vasthouden zodat het pijn doet maar niet je lichaam beschadigd.

-Dr8gon99

Hoi

 

Bedankt voor de tip!

Ik zou zo graag willen dat ik dit allemaal niet had 

Reageer