Skip to main content

Hoi ik heb vorige week de diagnose autisme gekregen. (ben meisje) En ik kan het heel moeilijk accepteren. Want ik denk dan dat andere mensen me gek vinden of raar. heeft iemand tips om het te kunnen accepteren of tips voor afleiding?? 🥺

hey sad af 

 

je hebt de diagnose autisme gekregen en je vind het moeilijk om het te accepteren. nou dat hoort bij het autist zijn 😅. het is anders dan jij denkt.

ik had er 2 weken geleden ook nog last van. ik hoorde dat er uit een test kwam dat ik niet allergisch was terwijl er me hele leven lang van wel is gezegd. ja weet je hoe ik het geaccepteerd heb? ik heb het eerst een paar dagen ontkend van het kan niet. en daarna de knop om gezet, het is zo als het is. want het is namelijk niet door die test veradanderd..

 

mijn punt is autiste kunnen soms heel lastig verandering accepteren. en bij helpt het om er dan bij te denken het is zo als het is. en weet je sad af jij bent nog het zelfde persoon als voor de diagnose. alleen ze hebben aan wat eigenschappen en karakter trekjes een label gehangen. ik heb nog nooit iemand ontmoet die het vreemd vind dat ik autistisch ben. je hoeft het ook niet aan iedereen uit te leggen. maar aan je docenten en je vrienden is wel handig.

 

ik hoop dat je hier wat aan hebt

 

groetjes blue


hey sad af 

 

je hebt de diagnose autisme gekregen en je vind het moeilijk om het te accepteren. nou dat hoort bij het autist zijn 😅. het is anders dan jij denkt.

ik had er 2 weken geleden ook nog last van. ik hoorde dat er uit een test kwam dat ik niet allergisch was terwijl er me hele leven lang van wel is gezegd. ja weet je hoe ik het geaccepteerd heb? ik heb het eerst een paar dagen ontkend van het kan niet. en daarna de knop om gezet, het is zo als het is. want het is namelijk niet door die test veradanderd..

 

mijn punt is autiste kunnen soms heel lastig verandering accepteren. en bij helpt het om er dan bij te denken het is zo als het is. en weet je sad af jij bent nog het zelfde persoon als voor de diagnose. alleen ze hebben aan wat eigenschappen en karakter trekjes een label gehangen. ik heb nog nooit iemand ontmoet die het vreemd vind dat ik autistisch ben. je hoeft het ook niet aan iedereen uit te leggen. maar aan je docenten en je vrienden is wel handig.

 

ik hoop dat je hier wat aan hebt

 

groetjes blue

Dankjewel voor je reactie,

maar hoe kan ik het mijn vrienden vertellen, want dat durf ik niet. Ik ben bang dat ze dan geen vrienden willen zijn.

Groetjes, sad af.


Die diagnose verandert niks aan wie je bent hè. Je hoeft het je vrienden ook niet per se te vertellen maar het zou hun als het goed is niet uit moeten maken. Zij kennen jou, zij weten hoe je bent. Waarom zouden ze je vriend niet meer willen zijn als je een diagnose hebt.

Je kan zelf bepalen wie je het wel en niet vertelt. Ik zou me er dus niet zo druk over maken dat mensen je raar gaan vinden.


Hoi. 

Zelf weet ik ook sinds kort dat ik Autisme heb. Het is lastig om het gehoord te hebben, maar jij bent niet Autisme. Je bent gewoon hoe je bent. Er is niks raars aan. Autisme heeft negatieve, maar ook zo zijn positieve kanten. Als je het vertelt zullen mensen het vast accepteren, want je kent diegene al langer! 🙂 Er veranderd niks.  Wees jezelf,iedereen heeft zo zijn lastige dingen. En iedereen is speciaal, ook mensen met een 'rugzakje'. Dus jij ook. 👍🏻 Je bent mooi zoals je bent.

 

Tips voor afleiding:

*Ga lekker de natuur in, buiten zijn is goed voor je 👍🏻

*Muziek maken of luisteren. 

*Iets doen met dieren. 🐴

*Tekenen of hobbys doen die je leuk vind. 

 

Ik hoop dat het gauw beter gaat. Ik ben zelf gelovig en ik zou voor je bidden. Het komt goed. 👍🏻 En je bent niet raar, je bent gewoon jezelf en iedereen is speciaal.

 

Groetjes, Deborah


Dankjewel voor je reactie, en ook bedankt voor de tips. 


Reageer