Vraag

anorexia of wat anders?

  • 12 November 2020
  • 9 reacties
  • 221 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

heyyy allemaal.

nou kijk ik ben dus 16 jaar en ik ben 167 lang en ik weeg rond de 57 kilo. ik vind mezelf veelste zwaar en te dik. ik eet sochtens al niet en smiddags ook niet. savonds eet ik meestal wel maar het liefste eet ik niks op een dag. maar op het moment ik een dag thuis heb dan krijg ik eetbuien. en dan walg ik van mezelf. want ik mag niks eten van mezelf. als ik dan weer savonds op de weegschaal sta en ik ben weer zwaarder geworden dan ga ik weg met de hond en dan ga ik zoveel rennen totdat ik echt kapot ben.

heeft iemand tips om zo snel mogelijk af te vallen? 

liefs nyny:heartbeat:


9 reacties

Reputatie 3
Badge +3

dit klinkt een beetje als boulimia nervosa, een eetstoornis met eetbuien. ik zou het niet doen, want je krijgt alleen maar een slechter zelfbeeld, maar je zou het kunnen googelen. het is in ieder geval niet gezond. ik zou het ten eerste iemand vertellen die je echt vertrouwd, en iemand waarvan je denkt dat die je kan helpen. dan kan je misscien samen verder komen.

ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen, succes en ily!

byee x

Het zou zeer onverstandig zijn je afvaltips te geven als je een eet- en zelfbeeld probleem hebt. Wat je nodig hebt is professionele hulp om jezelf weer fysiek en mentaal gezond te houden. Want zoals al genoemd, het lijkt op een vorm van Boulimia, en als je dat niet op tijd serieus neemt, kan het heel slecht gaan ineens. Doe jezelf dat niet aan. Wees eerlijk tegen jezelf en je omgeving. Praat erover. 

heyyy

ik heb in me andere topic geschreven dan ik wel met iemand zou willen praten maar dat durf ik niet. ik ben bang dan ze het raar gaat vinden of zo.

liefs

nyny

Reputatie 3
Badge +3

het is niet raar, het zou juist 'raar’zijn om er nu niks aan te doen. zoals ik al zei, straks is het te laat en gaat het fout. please, doe het. anders voor ons x you can do it

het is niet raar, het zou juist 'raar’zijn om er nu niks aan te doen. zoals ik al zei, straks is het te laat en gaat het fout. please, doe het. anders voor ons x you can do it

denk je dat echt?

ik weet het niet.

Hoi nyny,

 

57 kilo wegen op 16 jarige leeftijd is echt niet te dik hoor! 

Ik denk dat je je misschien iets beter kan gaan voelen als je mindset wat positiever word. Een positieve mindset is enorm belangrijk om je goed te voelen. 

Heb je hobby's? Dingen die je leuk vind om te doen? 

 

Groetjess

Hoi nyny,

 

57 kilo wegen op 16 jarige leeftijd is echt niet te dik hoor! 

Ik denk dat je je misschien iets beter kan gaan voelen als je mindset wat positiever word. Een positieve mindset is enorm belangrijk om je goed te voelen. 

Heb je hobby's? Dingen die je leuk vind om te doen? 

 

Groetjess

ja ik vind het zelf heel leuk om de hond uit te gaan laten.

nyny

Het zou zeer onverstandig zijn je afvaltips te geven als je een eet- en zelfbeeld probleem hebt. Wat je nodig hebt is professionele hulp om jezelf weer fysiek en mentaal gezond te houden. Want zoals al genoemd, het lijkt op een vorm van Boulimia, en als je dat niet op tijd serieus neemt, kan het heel slecht gaan ineens. Doe jezelf dat niet aan. Wees eerlijk tegen jezelf en je omgeving. Praat erover. 

denk je?

 

ik ben nu alles aan het opschrijven in een boekje en het werkt wel. alleen laat ik het boekje nooit meer alleen. ik neem het overal mee naar toe en als ik ga slapen leg ik het zelf onder me kussen.

is dat normaal?

nyny

Reageer