Angsten (d*od)

  • 11 June 2018
  • 7 reacties
  • 150 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,

Ik heb even een vraagje.
Ik ben ontzettend bang voor de d*od. Ik ben er al 6 jaar voor geholpen maar het heeft noet echt geholpen.
Ik heb de laatste tijd ook hele erge angst aanvallen of paniekaanvallen. Heeft iemand tips? Ook vroeg ik me af of iemand weet of er ook een bepaalde naam voor is wat ik heb zoals bijvoorbeeld posttraumatischestresstoornis zeg maar. Iemand een idee? Ik hoor het graag.

Groetjes

7 reacties

hoi. Wat erg voor je.. Zelf ben ik ook erg bang om dood te gaan als ik er te lang over na denk moet ik huilen. Ik probeer altijd als ik er aan denk snel wat afleiding te nemen. Misschien moet je het proberen te laten en genieten van het leven . misschien is de dood wel een mooi iets en ben je bang voor niets . Ik hoop dat je hier wat aan hebt xx
- Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon -

Dankjewel voor je reactie! Xx
Ik heb al inderdaad heel vaak geprobeerd om afleiding te zoeken, maar op dat moment heb ik nergens meer concentratie voor. Ik probeer zeker van het leven te genieten al is dat soms heel moeilijk.
Morgen start de psycholoog bij mij met een behandeling.
ik wens je succes en ik hoop dat je snel rust kan vinden en er niet meer zo bezig mee bent
Hoi,

Dit is een verfrissende afwisseling op het forum, aangezien er hier vooral mensen aankloppen die juist dood willen. Dat is ook wel eens grappig om mee te maken. Maar goed, daar heb jij natuurlijk niks aan.

Ik ben allereerst wel benieuwd welke behandelingen er bij jou zijn uitgeprobeerd en welke behandeling er nu bij jou wordt uitgeprobeerd. Die behandelingen zijn namelijk ook niet zomaar gekozen en dus is daaruit wellicht een diagnose af te leiden (dit kun je overigens ook gewoon aan je behandelaar vragen, dat is niet raar en een stuk makkelijker dan dat wij het nu gaan proberen uit te vissen).

Bij het programma Levenslang Met Dwang? heb je een jongen die ook een soort angst/obsessie/probleem heeft met de dood. Alles wat hij met de dood associeert is vies. Een andere jongen is ook bang voor de dood en voert daarom dwanghandelingen uit, omdat hij denkt dat hij de dood daarmee kan voorkomen. Is het zoiets?

Wat vind je precies zo eng aan de dood? Wat maakt dat je die paniekaanvallen krijgt e.d.? Je hebt namelijk niet heel erg veel informatie gegeven en ik weet niet zo goed hoe dit allemaal bij je werkt.

Ik hoop dat je in ieder geval iets kan bereiken met deze behandeling :)

Gr. Pin
Hoi!ik ben ook heel erg bang voor de d°°d en het is wel heel moeilijk.Ik ben vooral bang wat er na de d°°d gebeurt.Ik geniet heel veel van mijn leven en als het moeilijk gaat,dan praat ik tegen mezelf en knuffels(voor mij helpt het redelijk).misschien werken ook deze tips!Succses

x
jelly123:)
Wat mij nu sowieso opvalt is dat zowel @anoniem2141 als @jelly123 het woord 'dood' niet durven op te schrijven (?)

Om van angsten af te komen, werkt het goed om deze aan te gaan. Je kunt natuurlijk niet doodgaan en dan ervaren dat het niet erg is (duh), maar je zou wel kunnen oefenen met het uitspreken en/of opschrijven van dit woord. Het is namelijk niet zo dat als je het zegt of typt, dat het dan gebeurt of dat de kans daar op groter wordt. Dat heeft niks met elkaar te maken. Dát gevoel kun je wel ervaren.
@anoniem2141 Ik ben ook bang voor de dood en vraag en ben bang dat me geliefde zullen sterven en ik geen afscheid kan nemen het beste om van je angst af te komen is door het met een vertrouwd persoon er over te praten miss ook met je ouders miss helpt het om andere te helpen meestal helpt dat mij ook met angsten zoek afleiding kijk miss je favo cartoon of lees je favo boeken ga tekenen zeg tegen de mensen van wie je houd ik hou van jou en geef ze een knuffel laat ook zien dat je van ze hou wees bij hun steun hun steun jezelf bereik wat je dromen zijn en de dood het helpt sommige om een geloof te kiezen dat geeft je een fijner gevoel ik ben zelf christen maar diep van binnen zegt iets de hemel bestaat niet maar je moet gewoon hoop hebben en zoek een doel das mijn tip en niet alleen aan jou maar ook aan alle mensen die hiermee strugglen

Reageer