Vraag

Angsten

  • 30 January 2019
  • 5 reacties
  • 95 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb last van ,(een lichte maar nog steeds erge vorm) van agorafobie. Sommige mensen noemen het pleinvrees of straatvrees, maar ik vind dat dat het niet goed beschrijft. Kortom: ik ben ontzettend bang voor openbare situaties waar je moeilijk of niet meteen uit kan ontsnappen. Ik ben bijvoorbeeld bang voor kelders, zolders, openbaar vervoer (echt heeeel erg), bioscopen enzovoort. Wij gaan volgende week met de bus (een fucking lange schoolbus waar allemaal kinderen dicht op elkaar zitten) naar een expositie (2 uur rijden!!!!) En ik ben doodsbang!!!! Iemand tips? Please help me want ik weet echt niet wat ik moet doen!

5 reacties

Beste Jamilla

je hoeft je niet te schamen voor je angsten .
mischien help het om dit te bespreken.
mieschien kan je ouder jou brengen.
heb je zelf wel zin in om naar de expositie te gaan.

hopelijk heb je hier wat aan

groetjes annoniempo
Ik zou of vragen dat iemand je kan brengen.
Of ik zou slapen in de bus dan zijn die 2 uur snel voorbij.
Dat zijn de dingen die ik zou doen.
En je hoeft er niet bang voor te zijn.
Iedereen heeft angsten.
Ik zou of vragen dat iemand je kan brengen.
Of ik zou slapen in de bus dan zijn die 2 uur snel voorbij.
Dat zijn de dingen die ik zou doen.
En je hoeft er niet bang voor te zijn.
Iedereen heeft angsten.

Mn moeder vind dat ik me aanstel en wil me niet brengen, en verder ken ik eigenlijk niemand die me kan brengen. Ze wil me ook niet ziekmelden...
Hoi

Je bent bang voor het openbaar vervoer...
En je moet volgende week in een bus waar jullie dicht op elkaar zitten. Dat is heel vervelend.
Gaat je mentor mee? Misschien zou je kunnen zeggen wat er aan de hand is en als je al bijna zeker weet dat ze vind dat je je aanstelt (wat niet zo is) dan zou je kunnen zeggen dat je wagenziek bent. Dat betekend dat je voor in mag zitten. Meestal is het daar rustiger en je heb vaak voor in plekken waar je alleen kan zitten. Des noods vraag je of je beste vriend(in) naast je mag komen zitten. Dan zit in iedergeval niet een vreemde naast je. Voor de drukte zou je ook oortjes in kunnen doen voor het geluid

Misschien heb je hier wat aan

Groetjes
Bella
Hoi,

Je hebt een angst voor plekken met mensen of plekken waar je niet makkelijk weg kunt komen. Je gaat nu met school in een bus naar een expositie. Dit vind je doodeng. Dat kan ik me voorstellen!

Het lijkt mij heel belangrijk om dit door te geven aan de docent(en) die mee gaat / gaan. Het is belangrijk dat zij hiervan op de hoogte zijn. Misschien kun je met hen een oplossing bedenken, waardoor het voor jou dragelijker wordt. Bijvoorbeeld door voorin te gaan zitten, zodat je niet midden in de drukte zit.

Wellicht, als er echt geen oplossing gevonden kan worden, kun je dan ook vrijstelling krijgen, waardoor je thuis kan blijven.

Weten je vrienden van deze angst? Gaan zij ook mee? Zou je het bijvoorbeeld fijn vinden om met hen een spelletje o.i.d. in de bus te doen? Ik denk dat het ook slim is om hen in te lichten, zodat ze je kunnen steunen als het te veel wordt.

Je moeder vindt dat je je aanstelt. Heb je wel eens met haar besproken wat je angst precies inhoudt en hoe je je dan voelt?

Heb je hier wel eens hulp voor gehad? Zou je het fijn vinden om hier met iemand over te praten? Dan zou je naar je huisarts kunnen gaan om je situatie uit te leggen. Hij/zij kan je dan doorsturen naar iemand die hier meer verstand van heeft.

Vind je een auto niet eng? Hoe heb je dit in het verleden aangepakt? Ik bedoel, lukt het je echt om al deze enge plekken continu te vermijden?

Gr. Pin

Reageer