Vraag

Angstaanval?

  • 1 September 2022
  • 3 reacties
  • 66 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Hii sorry dat ik weer een topic start (ookal heeft wss niemand het door lol)

maar ik had dinsdag avond repititie en ik had ineens een raar voorgevoel dat ik weg moest dus ik ging naar het toilet en ik voelde me ineens extreem angstig zegmaar zenuwachtig maar dan een slechte manier, ik was kortademig en ik had hartkloppingen en ik was ook een beetje zweterig. ik heb mezelf na een paar minuten naar beneden geforceerd en toen ging het langzaam weg. nou vroeg ik me af of dit een angstaanval is want ik dacht dat die veel heftiger waren maar ik zocht het op en nu ben ik in de war help!!!

liefs zwart vogeltje


3 reacties

Reputatie 3
Badge +1

hii, wat vervelend voor je… ik heb er niet super veel verstand van maar ik denk niet dat het normaal is… miss kan je ff op internet opzoeken.

Reputatie 4
Badge +3

Hi

Ik snap dat je nu helemaal in de war bent, je kan ook beter geen dingen op internet zoeken over dat soort dingen, daar word je ook helemaal gek van en het is meestal ook helemaal niet waar wat je dan leest op internet. Als ik het zo lees denk ik dat het een stressaanval was, dat heb ik ook een keer gehad. Je bloeddruk gaat dan omlaag en dan is het goed om veel water te drinken en iets wat zout is en waar suiker in zit te eten. Ik denk niet dat het een paniekaanval was, want dan heb je geen controle meer over jezelf. Ik denk dus een stressaanval, maar ik ben geen arts ofzo dus kan natuurlijk niet met zekerheid zeggen dat dat het is. Het beste wat je kunt doen is naar de huisarts gaan, dan weet je zeker wat het is en leef je niet meer in de angst van: " wat heb ik nou?" 

Dan wil ik je als laatste graag nog een hele goede tip geven: als je ergens last van hebt (lichamelijk of psychisch) zoek dan niet op internet, dat is echt het domste wat je dan op zo'n moment kan doen, want op internet lees je misschien dan iets wat heel erg en eng klinkt en als je dan naar een dokter gaat is het veel minder erg en makkelijk op te lossen.

:)

EEM37

Badge

Heej, ik had dit ook een tijdje, en het klinkt als een paniekaanval, maar maak je geen zorgen, die zijn volkomen normaal. Je kan jezelf kalmeren met wat meditatie, warme thee of afleiding van bijv. huisdieren of grappige filmpjes op het internet. Als je je er fijn bij voelt raad ik je ook aan om het met je ouders te bespreken, en als dat niet werkt kun je altijd je vrienden nog consulteren.

 

 

Reageer