heey allemaal
ik zit met een soort van probleem
op de basisschool ben ik erg gepest en sinsdien ben ik enorm perfectionistisch, mijn zelfbeeld is enorm laag en ik heb een soort faalangst ofzo ontwikkeld.
ik ben bang om fouten te maken en heb dan ook constant het gevoel dat ik het fout doe.
het maakt niet uit wat ik doe alles is fout.
ik kan slecht tegen kritiek en probeer er dan alles aan te doen om het de volgende keer beter te doen.
ik ben constand bang voor dingen die kunnen gebeuren.
als ik een slecht cijfer haal ben ik bang dat anderen mij dom gaan vinden en dat ik blijf zitten
als ik zie dat mijn ouders ruzie hebben ben ik bang dat ze gaan scheiden ( terwijl ze bijna nooit ruzie hebben)
als ik het oneens ben met anderen durf ik dat niet te zeggen omdat ik dan bang ben dat ze me niet meer aardig vinden
als mijn ouders zeggen we zijn om 23 uur thuis, en ze zijn om 23,05 nog niet thuis ben ik bang dat ze zijn verongelukt
en zo kan ik nog meer voorbeelden bedenken
ik ben constand bang dat er dingen gaan gebeuren
dat ik mijn familie kwijtraak of mijn vrienden iets gebeurd, ik ben bang dat ik mijn examen niet haal, bang om een verkeerde opleiding te kiezen, bang dat ik geen baan kan krijgen, bang dat ik geen vriendje kan krijgen, bang om in handen van een loverboy te vallen, bang dat ik later mishandeld word, bang om verkracht te worden, om zelfmooord te plegen, bang voor vanalles en nogwat. ik weet dat ik niet bang hoef te zijn en ik schaam me voor mijn angsten. ik probeer het echt los te laten maar ik kan het niet. iedere nacht droom ik weer van die enge dromen waarin ik iedereen kwijt raak en alles. ik weet niet wat ik moet doen. is het normaal dat ik zo bang ben?