Skip to main content

Hoi, 

Ik zit in een verschrikkelijk drukke klas. Dat gebeurt wel vaker, maar ik heb vooral problemen met wat de leerlingen zeggen. Sommigen praten over problemen thuis, of over depressies. Sommige jongens praten over meiden, het komt er op neer dat ze die meiden willen bedriegen en gebruiken. De leerlingen zijn ook super respectloos tegenover de docenten en de schoolleiding doet er niets aan.

Ik stoor me nogal aan al die dingen en ik kan me er niet van afsluiten.

Verder heb ik ook weer last van paniekaanvallen, ik was er ongeveer een jaar vanaf, maar ze zijn weer terug. Vlak voor quarantaine had ik ze zo’n 2x per dag.

Heeft iemand tips voor hoe ik die problemen van me af kan zetten en misschien weer van de aanvallen af kan komen?

 

Hey @An noniem ,

 

goed dat je dit wil bespreken! Jammer dat er nog geen reacties zijn gekomen.

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

Groetjes van Marieke

De Kindertelefoon

 


Hey An noniem,

Wat vervelend dat je weer paniekaanvallen hebt. Ik herken me wel enigszins in jouw verhaal, ik heb hierover ook een soortgelijk topic aangemaakt, maar dan net wat anders beschreven. Zelf heb ik ook een aantal keer (angst) aanvallen gehad, wat ook weleens resulteerde in flauwvallen, waarbij ik ook echt wonden opliep. Het beste is als je de paniek voelt opkomen dat gelijk aangeven, zodat je samen met iemand kunt proberen om rustiger te worden. Druk het gevoel in ieder geval niet weg, want daar wordt het alleen maar sterker van.

Ik las een keer een interessant artikel, je kunt het altijd eens lezen. Het gaat niet direct hierover, maar het gaat over hoe je omgaat met emoties. En ik denk dat je er best wel wat uit kan halen en dat kan terugkoppelen naar jezelf. Omdat hoe jij daarmee omgaat ook te maken heeft met dingen van je afzetten.

https://www.bedrock.nl/beter-omgaan-met-emoties-en-gevoelens-behandel-ze-alsof-het-kinderen-zijn/

Verder kun je met dit soort dingen goed bij je mentor terecht, zeker ook om wat je aangeeft over je klasgenoten en respect richting docenten. Begrijpelijk dat je er last van hebt, onthoud alleen wel dat het niet jouw verantwoordelijkheid is.

Groetjes,
Simply Me

 


Reageer