Als je in de put zit lees dit misschien geeft het hoop.

  • 19 January 2018
  • 1 reactie
  • 155 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben een meisje van 18. Toen ik voor het eerst in lange tijd weer op dit forum kwam las ik alle erge verhalen over wat iedereen overkomen is. Mensen die de meest erge dingen meegemaakt hebben en misschien niet eens meer willen leven. Dat is heftig, maar hoe heftig het ook is je kan het aan je kan nog iets heel moois van je leven maken. Nu kan ik begrijpen dat jullie denken waarom heeft zij recht van spreken. Dat zal ikvertellen zelf heb ik een verleden met een eetstoornis, zelfbeschadiging, misbruik, ptss, pesten en depressie. Het grootste gedeelte van mijn leven heb ik moeten vechten om mijn hoofd boven water te houden. Was dit zwaar?? Zeker weten. Ik Moest in therapie voor een trauma en was tegelijkertijd depressief. Iedere dag was een strijd om op te staan en om verder te gaan met leven. Daarbij moest ik ook nog zorgen dat ik niet terugviel in mijn eetstoornis en zelfbeschadiging. De strijd was zwaar en duurde lang en niet altijd ging het perfect. Ik had wel eens een terugval of was emotioneel op. Ondanks dit alles ben ik doorgegaan met vechten. Ik voelde me zo zwak, maar tegelijkertijd wilde ik proberen om voor het leven te knokken. Heb ik er aan gedacht om zelfmoord te plegen, ja dat heb ik. Maar ik wilde de mensen die mij kapot maakt niet laten winnen en ik vechtte door. Het was verre van perfect, maar ik won wel. Nu heb ik een diploma en een rijbewijs en daarbij ook nog hele mooie nieuwe familieleden.Hier kan ik trots op zijn. Dit was de rede waarom ik wilde vechten. Ik wilde bewijzen dat je kan winnen. Natuurlijk is het ook nu af en toe nog lastig. Ik heb ook wel eens last van negatieve ideen of van de ideeen aan bv zelfbeschadiging, maar dan denk ik aan al het mooie wat ik heb gekregen door te vechten. Iedereen heeft iets om voor te vechten en als je echt wil kan je er boven op komen. Ik weet hoe het is om niet meer te willen leven en hoe het is om jezelf te haten. Maar als je ervoor gaat zul je zien hoe mooi het leven kan zijn. Het zal met vallen en opstaan gaan, maar je komt er wel. Jij bent het waard om voor jezelf te vechten en je kan het. Op een dag zul je er veel mooie dingen voor terug krijgen. X

1 reactie

Hele mooie woorden! Ik heb echt respect voor je!
Liefs

Reageer