Alles is weer kut

  • 15 February 2018
  • 1 reactie
  • 155 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hee daar is t kind wel weer
ik ben echt heel lang niet online geweest... ik ben nog meer verliefd op de jongen, hij heeft gezegd dat het echt niet aan mij ligt maar dat hij het niet kan, hij doet ook gewoon zo verwarrend... ik zou het zooooooo graag willen proberen maarja. ik loop dr al best lang mee maar ik heb eindelijk iemand waarmee ik erover kan praten, ze heeft ongeveer het zelfde.. of ik nog aan zelf beschadiging doe, ja.. jamergenoeg wel. sorry. ik heb ook de tijd dat ik niet online was gewoon amper puf voor school (leren/huiswerk doe ik amper..) en andere dingen (sporten(ik blijf nog steeds wel met lol naar scouting gaan)) nu nog niet maar ik moet het er even uit. t is gewoon allemaal nogsteeds kut. Ik denk er jammergenoeg nog steeds aan om voor een trein te springen ofzo. en iedereen denkt dat het allemaal goed gaat. Ik huil mezelf nu soms zelfs in slaap... gelukkig heb ik scouting, de plek waar ik mezelf kan zijn en gek kan doen. t enige leuke om te doen wat een beetje met school te maken heeft is Jacksepticeye kijken (engelse youtuber). oftewel een van de dingen waardoor ik waarschijnlijk nog hier ben samen met de 3 mensen waarmee ik vandaag geskyped (hoe schrijf je dat :D) heb zoals altijd weer een lekker rommelig verhaal. ik moest het gewoon even kwijt. ik ga proberen meer online te zijn!

1 reactie

Hoi!

Alvast welkom terug :)

De jongen waar jij verliefd op bent wil geen relatie. Wat hij zegt kan, dat hij geen relatie wil, maar dat het niet aan jou ligt. Gevoelens kun je niet forceren, en als hij niet dezelfde liefdesgevoelens heeft voor jou als jij voor hem is dat jammer, maar valt daar weinig aan te doen. Hij doet verwarrend, dus het kan goed zijn om hier samen een goed gesprek over te hebben. Geen telefoon- of smsgesprek, maar een echt gesprek. Klaar alles uit wat verwarrend is voor jou, zo kan hij hetzelfde doen. Misschien kun jij meer vrede vinden in de situatie als je beter snapt wat er in hem omgaat.

Je hebt iemand waarmee je hierover kunt praten. Dat is fijn. Praat er maar goed over, en vergeet niet om af en toe plezier te maken. Ga maar af en toe samen op de bank zitten, met een hoop chocolade-ijs, om naar een romantische komedie te kijken. Een actiefilm kan ook goed zijn, om helemaal in het verhaal op te gaan, en even al je problemen te vergeten.

Jammer dat je (nog) aan zelfbeschadiging doet. Je weet zelf dat dit niet helpt, maar het is soms wat veel allemaal. Zie je het zitten om hier met iemand over te praten, iemand professioneel? Het is nu al een tijdje aan de gang, dus het lijkt me wel aangewezen naar verdere hulp te stappen.

Als het niet goed voelt om hier online te zijn, of je gaat je er niet beter door voelen, hoeft dat niet. Het forum is er als hulpmiddel, niet als verplichting. Je gaat proberen vaker online te zijn, en dat vind ik heel fijn om te horen, maar dwing jezelf niet. Alleen als je er zin en energie voor hebt :)

Je hebt amper energie voor school en hobby's. Denk eraan, je gezondheid, zowel mentaal als fysiek, gaan voor, dus als school te veel energie van je eist, geef dat dan maar aan bij de docenten of bij je mentor. Het is goed als ze het op school weten, zodat ze wat meer begrip voor je kunnen opbrengen.

Iedereen denkt dat het goed gaat. Je hoeft niet altijd sterk te zijn, huilen is ok. Je gevoelens opkroppen heeft geen zin, want vroeg of laat komen die er toch allemaal uit.

Scouting is een ontspanningsplek voor jou. Goed, je hebt een plek waar je je fijn voelt. Breng maar zo veel tijd door op de scouting als je wilt. Heb je op de scouting een vertrouwenspersoon waar je mee kunt praten?

Focus op wat je gelukkig maakt. Dingen als school lukken het best als je goed in je vel zit, dus begin daar maar mee. Kijk maar naar die Youtuber en blijf maar in contact met die drie mensen waarmee je geskyped (had je juist geschreven denk ik) hebt.

Rommelig of niet, je moest het even kwijt, en dat heb je goed gedaan. In het begin van je topic noem je jezelf "t kind", en dat vind ik een beetje onwaardig voor jou. Je hebt al veel meegemaakt en blijft toch volhouden, dus een positievere kijk op jezelf is hier wel op zijn plaats :)

Groetjes
x

Reageer