Alles is teveel; ik kan niet meer

  • 31 January 2023
  • 3 reacties
  • 112 Bekeken

Reputatie 6
Badge +3

Hey iedereen,

Ik weet even echt niet meer wat te doen…

Voor ongeveer anderhalve maand lukt het me niet meer om iets te doen. Tijdens school zit ik voor me uit te staren, of lig ik op mijn armen. Thuis doe ik ook niet echt iets, geen huiswerk (want dat lukt niet meer), en zit ik maar een beetje, of soms wandel ik. Ik voel me eigenlijk altijd wel gewoon verschrikkelijk. Ik kan het niet echt uitleggen, maar het maakt me gek. Het lukt me nauwelijks om er iets aan te doen, en ik kan er niet meer tegen. Alles doet zo veel pijn, ik ben zo moe om iets te doen, te praten, te slapen, alles. Ik kan niet meer.

Alles wat ik doe, zie, hoor en voel maakt me gewoon depressief. Ik voel me nooit meer blij, alleen heel soms neutraal, waarna ik me heel slecht voel. Mijn gedachten helpen me ook niet echt, aangezien die vrij chaotisch zijn en ook allemaal rare en deprimerende dingen bedenken en tegen me zeggen/denken.

Ik heb eerder wel suïcidale gedachten gehad, en was een keer ook heel dichtbij om het dan ook echt te doen, maar nu krijg ik het mijn hoofd niet meer uit. Ik wil ook niet meer dat het mijn hoofd uit gaat, ik wil geen oplossing meer. Ik denk continu aan allemaal manieren om zelfmoord te plegen, met de hoop dat ik ooit genoeg moed heb om het te doen. Ik ben nu gewoon aan het wachten totdat dat gebeurd, en ik heb het gevoel dat dat redelijk snel kan zijn.

Ik had vroeger wel vrienden met wie ik het kon bespreken, en een vriendin waarmee het heel fijn was, alleen dat is nu allemaal voorbij omdat het over is met die vriendin. Zij was mijn enige vriend, dus ik verloor ook in één keer alles. In het begin probeerde we nog vrienden te blijven, alleen dat wilde zij uiteindelijk ook niet meer, dus nu ben ik alleen. De vriendengroep waarin ik zat, zit zij ook bij, dus daar kan ik ook niet echt meer bij. Maar ik wil niet alleen zijn, het doet zo veel pijn. Ik wil gewoon niet alleen zijn…

Ik heb er wel met de schoolpsycholoog over gepraat, en ik ga nu naar een therapeut, alleen die schoolpsycholoog heeft niet echt geholpen, dus ik heb ook niet echt hoop dat die therapeut iets gaat doen…

Dankjewel in ieder geval als je alles gelezen hebt, ik weet niet echt waar ik op zoek naar ben, advies misschien, maar ik dacht dat een gedeelte opschrijven misschien zou helpen (deed het helaas niet)

Groetjes iemand.


3 reacties

Reputatie 1
Badge

hey hallo,

 

ik ben zelf hoogsensitief, beeldenker en hoogbegaafd…

het wil niet zeggen dat jij dat ook ben maar miss wel?

er bestaan testen en dan kan je kijken of je t bent, ik ga nu om de week naar mijn coach en zij legt alles uit hoe mijn brein werk/hoe ik denk en wat ik er tegen kan doen.

als jewilt praten/een vriendin online hebben moet je even reageren:)

 

je kunt t!

Reputatie 7
Badge +3

Hoi @Lost in Life ,

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

 

Groet, 

Luuk

Reputatie 6
Badge +3

 

hey hallo,

 

ik ben zelf hoogsensitief, beeldenker en hoogbegaafd…

het wil niet zeggen dat jij dat ook ben maar miss wel?

er bestaan testen en dan kan je kijken of je t bent, ik ga nu om de week naar mijn coach en zij legt alles uit hoe mijn brein werk/hoe ik denk en wat ik er tegen kan doen.

als jewilt praten/een vriendin online hebben moet je even reageren:)

 

je kunt t!

Hey Rilonia,

Dank je wel voor je reactie!

Ik zal eens wat rondkijken of dat misschien iets is, wie weet kom ik op iets.

Groetjes iemand.

Reageer