Vraag

alles gaat fout

  • 13 May 2018
  • 3 reacties
  • 133 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik voel me al een paar weken niet lekker in me vel zitten, me oma is afgelopen december overleden en met haar had ik een hechte band, me ouders lijken sinds die tijd wat chagrijniger en maken wat meer ruzie met elkaar , met mij , met me broer en met me broertje, ook me opa wordt steeds vergeetachtiger. Me broertje van 10 jaar heeft het ook moeilijk, hij durft niet veel meer te doen omdat hij bang is dat hij dan spontaan flauwvalt of zich niet goed gaat voelen, hiervoor gaat hij naar een kinderpsycholoog. Verder heb ik zelf ook last van benauwdheidsklachten, een tijdje geleden ben ik hiervoor naar de dokter geweest en ook een tijdje naar de fysio maar de behandeling heeft niet heel erg gewerkt, maar er is ook gezegd dat er verder niks aan te doen is. Ik ben ook best wel onzeker, ik vind mezelf te dik en ik heb het gevoel dat mensen nep in me gezicht doen, ik doe er toch alles aan om er bij te horen, maar heb het gevoel dat de mensen in me vriendengroep mij het minst mogen van allemaal. Dit allemaal zijn dingen die me best wel dwars zitten, bijna avond lig ik hiervan wakker en lig ik te huilen, als ik een mes zie liggen of een trein zie rijden denk ik er steeds meer bij na, om er misschien gewoon mee te stoppen, ook ga ik van de stress heel veel roken en blowen, waarvan ik weet dat ik nu een verslaving aan het opbouwen ben. Naar een psycholoog gaan heb ik geen fijn gevoel bij en ik wil me ouders ook niet storen met al me gevoelens omdat ik het gevoel heb dat zij het al moeilijk genoeg hebben, dus ik weet niet wat ik met deze situatie moet doen..

3 reacties

Hee,
Dit is inderdaad een erg vervelende situatie, misschien kun je een vriendin vertrouwen en vertellen wat je dwars zit? Het is namelijk al erg fijn als je je hart kunt luchten alsof er een ‘last van je schouders valt’. Wat je ook zou kunnen doen is iemand op school vragen.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt! Sterkte je kunt het!
Hoi!

Er zijn dingen aan de hand, waardoor je je niet goed in je vel voelt. Het is begrijpelijk dat het overlijden van je oma een grote impact op je heeft, gezien jullie een hechte band hadden. Je ouders maken meer ruzie, wat voor stress zorgt, en je opa wordt vergeetachtiger. Dat zijn dingen waar je je ongelukkig van kan voelen.

Je broertje heeft het moeilijk. Hij gaat naar een kinderpsycholoog, dat is alvast een goede stap. Als je bezorgd om hem bent, kan je eens met je broertje hierover praten. Misschien voel jij je opgelucht als je een beter beeld hebt van wat er in je broertje omgaat. Voor je broertje is het vast ook fijn te horen dat je om hem bekommerd bent.

Vervelend dat de benauwdheidsklachten zijn gebleven na de behandeling. Je had de juiste stap gezet door naar de dokter te gaan, ook al heeft dat niet tot het gewenste resultaat geleid. Je kan naar een andere dokter gaan. Een tweede mening kan nooit kwaad.

Ik vermoed dat je onzekerheid deel uitmaakt van je ongelukkige gevoel. Je vindt jezelf te dik, maar ben je te dik? Hoe is je BMI?
Sommige mensen doen nep, maar de meesten zijn goed. Als je het gevoel hebt dat je omgeven bent door mensen waar je je niet goed bij voelt, kan je proberen die meer achter je te laten, en op zoek te gaan naar mensen waar je je wel goed bij voelt.

Het is jammer dat je je zo ongelukkig voelt. Elke avond huilen is niet fijn, nare gedachten ook niet. Je bent bang dat je een rookverslaving aan het ontwikkelen bent. Hoe sneller je dit aanpakt, hoe minder lastig het is er vanaf te komen. Je ziet het niet echt zitten naar een psycholoog te gaan, en je ouders wil je niet storen. Ik ben ervan overtuigd dat je ouders dat niet als storen aanvoelen, en dat ze je maar al te graag helpen, maar als jij het liever anders oplost, zijn er enkele mogelijkheden.

Wat @Cisum zei zijn goede tips. Je verhaal doen bij een vriend(in) kan helpen, en op school kan je mentor of leerlingenbegeleider je helpen.

Chatten of bellen met de KinderTelefoon kan ook helpen. Je verhaal kwijt kunnen is fijn, en wie weet kom je er met nieuwe visies uit.

Groetjes
x
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Het is erg jammer dat je oma er niet meer is, misschien rouw je daar nog om? Misschien mis je haar nog steeds heel erg veel (logisch).

Zoals hierboven al gezegd is het handig als je met andere mensen erover praat over hoe jij je voelt. Misschien is het toch slim als je ook met je ouders hierover gaat praten. Ik snap dat je ze niet wilt storen, maar jij voelt je op dit moment zo slecht dat je nadenkt over suïcidale gedachten. Dat lijkt me toch een best ernstig iets. Waarschijnlijk zouden je ouders er wel blij mee zijn als je je eigen gevoelens met hun deelt. Jullie moeten toch samen uit deze rouwproces komen. Ze zeggen altijd samen sta je sterk dus..

Als je er nou echt helemaal doorheen zit en je suïcidale gedachten zijn heel erg sterk geworden. Kijk dan is op www.113.nl. Dit is net zoiets als de KinderTelefoon maar dan voor mensen die zelfmoordneigingen hebben. Ook met deze mensen kun je je verhaal kwijt en met ze praten, Ze zoeken dan samen met jouw naar de juiste oplossing. Een fijne site waar ik regelmatig ook op zit!

Heel veel sterkte gewenst!

Gr: Mr.S

Reageer