Alleen en geen vrienden.

  • 23 September 2018
  • 5 reacties
  • 139 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,

Ik ben een meisje en ik heb eigenlijk geen vrienden. Dit klinkt heel dramatisch en aandachtzoekerig, maar het is wel zo. Ik heb maar 1 vriendin waar ik echt over mijn gevoelens etc. kan praten, maar soms doet zij ook heel raar en is ze opeens boos op me? En verder heb ik wel een paar vrienden maar daar praat ik niet echt tegen over mijn gevoelens en dat zijn meer gewoon vrienden. Daarnaast voel ik me ook heel alleen, ik woon in de 'middle of nowhere' dus ik kan ook niet echt gemakkelijk afspreken met mensen. Daarom zit ik ook hele weekenden thuis niks te doen. Ik zou het ook daarom wel leuk en fijn vinden om wat meer echte vrienden te krijgen, de tip sportvereniging ken ik al. Ik zit ook op een sport. Maar ik ben heel verlegen en durf niet echt vrienden te maken, daarom zouden tips altijd welkom zijn.

5 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Buiten je comfortzone stappen. Er lopen genoeg potentiƫle vrienden op je vereniging rond alleen hiervoor moet je wel de eerste stap (durven) zetten. Probeer het gewoon een keer, het kan alleen maar wat opleveren. Als het niet lukt, lukt het niet maar dan heb je het wel geprobeerd.
Je zult toch echt contact met vreemden moeten (leren) maken om nieuwe mensen te leren kennen (ook in de toekomst is dit nogal handig). Je benoemt zelf al een goede oplossing voor je probleem dus probeer hem ook uit te voeren.

Je kan ook altijd nog online contact met leeftijdgenootjes zoeken, maar dit zou ik niet aanraden.
Hoi,

Zoals @Daan. al zei, probeer toch uit je comfortzone te stappen. Als er mensen op je sportvereniging rondlopen waarmee je wel eens zou willen afspreken, zou ik zeggen: ga ervoor!

Ik heb van best veel teamgenoten hun telefoonnummer. Heb jij bijvoorbeeld een groepsapp van je sport waar je nummers uit kan plukken?

Als je het lastig vindt om "zomaar" af te spreken, kun je ook suggereren iets te doen dat sport gerelateerd is. Ik basketbal, dus ik zou bv een teamgenoot kunnen vragen of diegene met me naar een veldje buiten effe wil basketballen. Als dat dan gezellig is, komt misschien van het een het ander.

Op school hetzelfde. Wil je 'meer' met iemand, ga vaker naast diegene zitten. Probeer projecten samen te doen of bv na school of in tussenuren samen huiswerk maken. Zo kom je er wel achter wat wel en niet klikt.

You can't stay in your corner of the forest waiting for others to come to you. You have to go to them sometimes ~ Christoper Robin

Gr. Pin
Hey
Ik herken jou situatie helemaal, ik heb precies hetzelfde probleem.
Ik woon een half uur met het ov van mijn vrienden af dus voel me in het weekend vaak alleen.
Ik probeer afleiding te zoeken door te gaan gamen of te gaan werken. Op zaterdag werk ik altijd de hele dag en muziek helpt mij ook wel om niet aan de eenzaamheid te denken. In mijn voetbalteam heb ik geen contact buiten de trainingen en wedstrijden om maar dit is ook omdat ik niet bij hen op school zit en dus ook niet kan mengen in de gesprekken die zij voeren over bijv. docenten.
Ik probeer gewoon optimistisch te blijven en als ik een mogelijkheid zie om met vrienden uit te gaan die te nemen en doordat ik nu in mijn examenjaar zit heb ik volgend jaar een nieuwe start en ga ik op kamers. Dan hoop ik met de nieuwe mensen die ik ontmoet een leuke tijd te beginnen.
Badge +1
De tekst is verwijderd, is in strijd met de forumregels 6,7 en 20.

Reageer