Vraag

Alleen

  • 2 February 2018
  • 4 reacties
  • 170 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo
Ik ben 16 jaar
Ik voel me nu al meer dan een jaar alleen.
Als me ouders er niet waren zou ik al lang een eind aan mijn leven hebben gemaakt.
Al een lange tijd voel ik me alleen en heb ik het gevoel dat ik tegen geen 1 vriend echt over mezelf kan praten.
Elke keer als ik hier over nadenk begin ik met huilen. Een paar jaar terug had ik nog een beste vriend. Na de basisschool heeft hij nooit meer contact met me opgenomen.
Elke keer wanneer ik mij alleen voel, blow ik.
Ik verdien zelf meer dan een gemiddelde 16-jarige. Maar geloof mij, geld maakt niet gelukkig. Ik zou al mijn geld willen inruilen om nooit meer alleen te zijn. Het voelt alsof het me van binnen kapot maakt. Het liefst zou ik een vriendin willen maar ik ben te onzeker.

4 reacties

Hoi!

Je voelt je alleen. Dat is inderdaad niet fijn. Wat ik allereerst wil zeggen: maak geen einde aan je leven. Je bent 16 jaar, dat is nog erg jong, en hoe alleen je je nu voelt, je hebt nog heel veel tijd om leuke mensen te ontdekken waar je je goed bij voelt en waar je jezelf bij kunt zijn.

Jammer dat die beste vriend van de basisschool nu geen contact meer met je opneemt. Vriendschappen evolueren, en soms worden vriendschappen beëindig, en dat is jammer, maar ze maken plaats voor nieuwe vriendschappen. Het kan even duren voor je de juiste mensen ontmoet, het is een zoektocht, maar het is het wachten en zoeken waard.

Geld maakt inderdaad niet gelukkig. Het kan je echter wel helpen. Je kunt bv. met dat geld een nieuwe hobby gaan uitoefenen. Als je ergens komt waar mensen met dezelfde interesses rondlopen, is de kans groter dat je iemand tegen het lijf loopt waar je goed mee overeen komt. Is er iets wat je altijd al hebt willen doen? Volleybal of dansen? Of iets met muziek? Wat dacht je van een koor of orkest, daar zitten vast gezellige en toffe mensen tussen.

Wanhoop niet. Er zijn nog heel veel kansen om vrienden te maken. Je zult ze tegenkomen wanneer de tijd er rijp voor is.

Groetjes
x
Hey, wat je allemaal zegt is niet niks.

Je zegt dat je tegen geen een vriend echt over jezelf kan praten , misschien is het iets om een keer met de huisarts hier over te praten? Of met iemand anders bijv met je ouders als ze dit allemaal nog niet weten.

Het kan namelijk nogal fijn zijn om even alles te delen met iemand en misschien ga je je er wel beter door voelen.

En je zegt ook dat je onzeker bent, maar iedereen is weleens onzeker. Niemand is perfect en je moet je niet aantrekken wat anderen vinden.

Ik hoop dat je hier misschien iets aan hebt
X
Hey!

Dat je je alleen voelt is inderdaad geen fijn gevoel. Maar maak geen einde aan je leven het leven zit vol met mooie momenten die nog moeten komen alleen zijn ze niet altijd te zien dus geef de hoop niet te snel op! Alles heeft tijd nodig.

Natuurlijk is het niet leuk dat je beste vriend geen contact meer heeft opgezocht sinds de basisschool. Vrienden komen en gaan en alleen de beste zullen blijven. Je zal ze nog wel tegen komen je bent pas 16. De juiste mensen vinden is niet makkelijk en daarom zou je even moeten wachten. Die personen komen nog wel waarbij jij helemaal jezelf kan zijn en je prettig bij voelt.

Klopt dat geld niet gelukkig maakt, het maakt je leven wel makkelijker! Ga doen wat jij leuk vind, ga op een sport of ga je hobby uitoefenen als wat de persoon hierboven al heeft gezegd. Want daar zullen vast leuke en gezellige mensen zijn en dan voel je je ook een stuk minder alleen. En als je je alleen voelt zoek naar afleiding spreek met vrienden af ook al kan je jezelf niet helemaal tegenover hun zijn ga wat leuks doen waardoor jij je minder alleen gaat voelen. En blow niet dat maakt het erger. En een vriendin komt ook nog wel. Dat je nu onzeker bent betekend niet dat je niemand kan krijgen er zullen vast wel mensen zijn die je leuk vinden en van je houden. Maar misschien zie je dat niet altijd omdat je zo onzeker bent?

Groetjes Xx
Geduld is een schone zaak. Misschien ga je binnenkort naar een nieuwe school ( ik ga er van uit dat je nog in de 4de zit) en dan kan je gewoon overnieuw beginnen. Je zou ook nog een paar chatapps downloaden op je telefoon en dan met mensen praten. Misschien zou ke zelfs eens een keertje kunnen afspreken met iemand ( wel op drukke openare plekken natuurlijk!)
Ik heb zo mijn vriend ontmoet op een app. We hebben nu al 7 maanden een relatie.

Reageer