Vraag

Afscheid psycholoog

  • 25 June 2018
  • 2 reacties
  • 257 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,
Over een paar sessies kom ik, na 2 jaar, bij een andere psycholoog. Dit omdat ik een andere behandeling ga volgen.
Omdat deze psycholoog zoveel voor mij betekent heeft wil ik graag iets aan haar geven. Ik weet alleen niet zo goed wat... Een doos merci of bos bloemen vind ik zo standaard...
Hebben jullie advies?

Ook moet ik invulling geven aan onze laatste sessie... Bijv een gebakje eten in de stad, een spelletje doen of onze voortgang terugkijken... Bij dat laatste zit ik sws de hele tijd te huilen... Weetniet of jullie tips hebben wat ik met dr kan doen? Dacht aan iets avontuurlijks maar het moet in 1uur passen...
Alsjeblieft, help me. Mijn hoofd draait overuren..
Liefs, C.

2 reacties

Hoii,

Weet je wat je pycholoog leuk vind? Mischien kun je haar/hem iets geven wat ze/hij leuk vind. Anders kun je je pycholoog altijd nog chocola geven of iets anders lekkers. Je kunt je pycholoog ook een bloemetje geven of iets anders wat je denkt dat je pycholoog mooi vind.

Als je het fijn vind om terug te kijken op je voortgang kun je dat ook doen met een gebakje in de stad.
Je wilt iets avontuurlijks doen. Kun je niet kijken of je bijvoorbeeld met een boswachter mee kan of je kunt ook klimmen in bomen. Kies waar jij je het best bij voelt en als je d'r niet uitkomt kun je ook je ouders vragen om iets leuks.

Je zegt ook dat je hoofd overuren maakt. Waarom? komt dat doordat je een cadeautje moet verzinnen en iet om te doen in de laatste sessie. Doe waar je je het besye bij voelt en vraag anders aan je vriendinnen of je ouders wat zij zouden geven.

X
Hoi!

Je zoekt een invulling van jullie laatste sessie, en een manier om je psycholoog te bedanken. Een mooie brief, met wat je psycholoog voor je betekent, kan voor je psycholoog veel betekenen.

Bloemen vind je standaard. Wat dacht je van een zelfgemaakt boeket van bloemen van papier, met op de blaadjes allemaal woorden die je associeert met je psycholoog, en de tijd die jullie samen hebben gehad? Je kan een combinatie maken van grijze bloemen met treurige associaties, of dingen die niet fijn waren, en vrolijk gekleurde bloemen, met daarop hoe je psycholoog je met die treurige dingen heeft kunnen helpen.

Als je zo'n doos merci te klassiek vindt, kan je op elke merci een post-it kleven, en er specifiek opschrijven: 'merci voor ... ' dat vul je zelf in.

Klassieke cadeaus een originele en persoonlijke draai geven lijkt me wel grappig. Het is heel lief en dankbaar dat je dit wilt doen voor je psycholoog, en die zal het zeker kunnen appreciƫren.

Wat jullie kunnen doen. Picknick in het park kan altijd. Je kan wat lekkere dingen meenemen, en op die manier kunnen jullie gezellig praten. Samen fietsen kan ook leuk zijn. Heb je een hond? Samen met de hond wandelen. Je hebt van die mooie planten- en kruidentuinen, daarin wandelen is ook mooi. Het lijkt me fijn als jullie een activiteit doen waarbij jullie kunnen praten. Een uur zwijgend naast elkaar in de bioscoop raad ik niet aan.

Groetjes
x

Reageer