Vraag

afleiding voor de drang om te snijden

  • 9 April 2022
  • 5 reacties
  • 76 Bekeken

Badge

Hey hallo,

Ik snijd mezelf al sinds dat ik 12 was en nu ben ik 16 en het begon omdat ik mezelf steeds meer haatte en door dingen thuis. Afleiding werkt soms maar ook vaak niet. Weet iemand misschien nog manieren voor afleiding zoeken?

 

 


5 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Bij mij werk vaak een doel hebben zoals me kamer opruimen of naar de stad gaan. Maar het meeste wat ik doe is eten dit helpt miss niet voor jouw maar hopelijk help het

 

Liefs Lucky 

Reputatie 2
Badge

Hoihoi,

bij mij werkt meestal als ik drang heb mezelf te gaan snijden, om dan alles op te gaan schrijven of te gaan tekenen in een ventbook! Dan word de drang vaak iets minder. Je kan ook proberen elke keer als je je zelf wil snijden de naam van een dierbare op de plek te schrijven! 

Daarnaast wil ik ook nog even zeggen dat het misschien wel goed is om hulp te zoeken zodat je er over kan praten. Ik weet dat dat heel lastig is maar ik denk dat het wel goed doet!

heel veel succes xxx

Snijden? Als in je zelf snijden met een mes? Niet deon!

Hey ahw wat naar voor je.  misschien kan dit je verder helpen 

https://www.113.nl/i/automutilatie 

Even iets scrollen dan staan er tips en links.

Sterkte !! Sanny xxx

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Laurakaas , 

We lezen dat je jezelf al een tijdje snijdt. Wat goed dat je hier op het forum naar adviezen en tips zoekt voor afleiding om minder te snijden. Zoals @Sanny al beschrijft kan je op de site van 113 al mooie tips en adviezen vinden. In dit topic worden ook veel alternatieven voor zelfbeschadiging beschreven. Mogelijk dat dat je ook kan helpen. Mocht je je verhaal anoniem willen delen dan kun je elke dag van 11:00 tot 21:00 De Kindertelefoon bellen (0800-0432) of met ons chatten. 

Veel sterkte!

Groetjes, JanneB van De Kindertelefoon

 

Reageer