adhd, emoties begrijpen en controle hebben

  • 5 August 2019
  • 5 reacties
  • 160 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoii ik heb sinds mijn 5e de diagnose adhd type 3 gecombineerd beeld dus. Ik heb hier nooit uitleg over gekregen en kwam er laatst achter dat ik nu ik 14 en bijna 15 ben erg veel moeite heb met mijn emoties en gevoelens. Ik slik medicatie maar die helpen me niet bij de emoties en/of alle andere dingen. Denk met andere dingen aan zelfbeeld, vrienden behouden, nakome wat ik beloof, ik vind dit erg moeilijk en schaam me ontiegelijk. Hebben jullie hier ervaring mee? Sowieso zie je adhd niet veel in meisjes en is het een taboe tienermeiden en adhd ik voel me ook vaak onbegrepen en merk dat ik me daardoor afzonder en isoleer dus als een van jullie tips heeft graag.. ook zouden andere meiden met adhd hier hun ervaring kunnen delen op school heb ik ook een kaartje waarop staat wat de leraren moeten geven maar die luisteren niet naar mij en begrijpen mij niet ze zeggen soms letterlijk adhd bestaat niet

Ervaringen of advies, tips alsjeblieft deel ze ik ben echt een beetje hopeloos

5 reacties

Hey,

Wat een vervelende situatie. Ik heb zelf add. Ik ben erg chaotisch en kan me vaak slecht concentreren. Mijn moeder, mijn zus en mijn 2 broers hebben dit ook. Zij kunnen zich ook slecht concentreren en zijn vaak chaotisch, Je bent dus niet de enige; en al helemaal niet de enige vrouw die dit heeft! Als je dingen moeilijk vindt helpt het vaak om te praten. Praat met je vertrouwenspersoon op school, je familie, je kennissen, je vrienden of vriendinnen of bijvoorbeeld een psycholoog. Ook kun je met De Kindertelefoon https://tel:08000432/chatten. Ze zijn er elke dag van 11:00-21:00. Ik wens je veel sterkte ♥️

Gr,

Jack
Bdankt ik weet dat ik niet de enige ben maar zo word er wel gedaan ik heb een broertje met zware autisme en hij word ook anders behandeld hij krijgt lieve dingen tegen hem ik kring strenge boze dingen en die doen best pijn

Quote verwijderd door De Kindertelefoon
Iemand nog tips??

Hey x.femkexx,

 

Ik heb zelf ook ADHD en vind het erg lastig. Ik ben er pas mee gediagnostiseerd toen ik 14 was, en voor ik werd gediagnostiseerd ging het erg slecht met mij. Toen ik de diagnose ADHD eenmaal had heb ik medicijnen gekregen en sindsdien gaat het wel beter met mij.  Hetgene waar ik nog veel tegenaanloop is dat ik vaak het gevoel heb dat er gewoon geen meiden zijn met dezelfde problemen, het beeld ADHD is erg dat jongens het alleen hebben. Dat voelt voor mij soms best stom.

Je vraagt om tips rondom school. Ik heb zelf dus nog maar best kort ervaring, maar wel een paar tips.

Ik ben zelf niet heel open richting docenten dat ik ADHD heb,  maar op momenten dat ik even wat anders nodig heb als normaal,  dan probeer ik dat vaak voor of tijdens de les als een docent bijvoorbeeld langsloopt aan tegeven. Niet elke docent snapt het daar heb ik ook veel problemen mee, maar ik probeer dat gewoon links te laten liggen. Rondom je emoties, voor mij is bijvoorbeeld een eind fietsen of lopen best wel een uitlaatklep waarmee ik gewoon even in mijn hoofd kan proberen op een rijtje te zetten en ik lekker actief bezig ben.  Wat ik je wel wil meegeven is: Blijf altijd je zelf je hebt nou eenmaal ADHD, dat gaat waarschijnlijk niet meer weg, ik zeg altijd het is stom maar ik moet er mee dealen. Probeer te accepteren wie jij zelf bent, met je chaotischheid, je drukheid, je gedachtes, jij mag erzijn. 

Ik vraag me eigenlijk ook af weten de meiden of andere klasgenoten dat je ADHD hebt?

Eigenlijk heb ik nog wel een vraagje vanuit mij richting jouw, Wat zijn jouw manieren om school te overleven, ik raak best wel snel in de stress als ik dingen niet overzie het lukt mij dan ook niet meer om nog ook maar iets te doen. En ik word dan best wel snel opstandig. Heb jij misschien tips rondom schooldingen zoals agenda’s, planningen, toetsen?

 

Doei,

Vlindertje

Ik heb zelf ook adhd ben een jongen en ben 13 jaar ik heb precies hetzelfde ik kan me emoties niet goed uit / ik weet niet hoe dat moet en niemand begrijpt me ik voel me altijd zo hopeloos en schaam mezelf altijd ik neem ook medicatie 54 mg concerta maar waar ik ook veel last van heb is dat in mijn klas iedereen weet dat ik adhd hebben ook medicatie en als ik dan soms wat druk ben zegt iedereen doe rustig heb je pilletjes niet genomen ofzo heb jij dat ook?

Reageer