Vraag

ADD’er met liefdesverdriet/rouw

  • 23 October 2018
  • 7 reacties
  • 3284 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Algemeen
Klopt het dat een ADD’er met rouw of liefdesverdriet meer pijn heeft dan iemand zonder ADD met rouw en liefdesverdriet? Waarom precies is dat zo? En hoe uit zich het verdriet/de pijn dan bij de meeste ADD’ers? Kan het zo heftig zijn dat de ADD’er belandt in een heel zware depressie?
Geldt dit ook voor mensen met autisme?

Persoonlijk
Extra vraag: Ik word gek/paniekerig van de liefdesverdriet/ik verlang zo erg naar mijn ex-vriend. Hoe kan ik hiermee omgaan? Ik loop nu al 6 hele maanden met liefesverdriet....... Ik ben bang dat het verdriet nooit weggaat. Maar er zit een tegenstrijdigheid in mij: Ik ben ook bang dat ik na maanden niet meer zoveel van hem houd, dan is de liefdesverdriet wel weg 🙂 maar ik wil gewoon van hem blijven houden. Ik wil het niet kwijt. Snappen jullie wat ik bedoel?

7 reacties

Ik geloof niet dat het licht aa het uiten van gevoelens nee.. Ik geloof niet dat dat bij add het geval is mischien wel bij outhisme (ookal valt add onder outhisme maar goed)

Het is inderdaad meer dat je veel gevoelens hebt en dus snel huilt of verdrietig bent. Maar zoals ik al zij kan dit ook goed komen door hooggevoeligheid wand dat heb ik ook.

Ik uit mijn gevoel juist echt heel veel en als ik down ben een dag weet je het ook zegmaar.

Bij mij altans komt het niet perse door een speciaal event dat ik zo hooggevoelig ben. (ik heb echt wel problemen met mijn verleende hoor maar dan erken ik dat het daardoor komt) soms is het gewoon zo dat ik ineens zonder reden heel verdrietig ben of niet kan stoppen met huilen tot ik ga mediteren of ga luisteren naar zoon piep. Ik heb altijd het gevoel dat mijn emotionele emmer wat kleiner is dan die van de meeste mensen👍🏻 en dat is oke👍🏻

Het acepteeren helpt heele rg en als je je verdrietig voelt bedank waarom en of dat nu belangrijk is👍🏻

Xx❤️
Ehm, geen idee of het aan ADD ligt of aan autisme. Het is wel een bekend ding dat ADD'ers en autisten i.h.a. moeilijker kunnen omgaan met hun gevoelens / het moeilijk vinden om hun gevoelens te uiten. Echter verschilt dit ook weer per persoon.

Daarbij weet ik ook niet of het voor jou veel uitmaakt: je voelt het. Of het nu komt door ADD, door autisme of door hooggevoeligheid, het is iets waar je mee moet dealen. Er bestaat geen wonderpil die die gevoelens weg kan halen, ook niet als het door één van de eerder genoemde diagnoses komt.

Het beste wat je kan doen, is denk ik praten met iemand die je vertrouwt. Zo kun je verwerken wat er is gebeurd. Je kan bijvoorbeeld naar je mentor, een vertrouwenspersoon, een vriend of je ouders. Zij willen allemaal naar je luisteren.

Gr. Pin
Ja,dankje @Mijnigezien ! ❤️
Ja daar kan ik helaas ook geen andwoord op geven 😅
Maar zodra je hebt erkent dat je gewoon wat gevoeliger bent kan je gaan werken aan het acepteeren en verhelpen (het zal nooit weggaan)

Huik jij ook als je boos bent? Ik namelijk heel erg en ja dan lijk je in de ''sociale'' wereld zwak en ben je een makelijk doelwit voor pesterijen....

Het heeft zo echt zijn dagen de eene keer is je muur omhoog en voel je niks (doet aleen maar meer pijn) en de andere keer huil je om ales...

Zo werkt het nou een maal en ik vind at niet erg👍🏻
Suc6👍🏻❤️
ik vraag me soms af... hoe komt het eigenlijk dat de ene persoon zoveel gevoeliger is dan de ander.....
Dank je wel @Mijnigezien !! Jaa ik herken me daar erg in. Maar van die hooggevoeligheid kun je niet af he... Ik heb daar erg veel last van. Ik hoop dat ik nog positieve kanten ga vinden eraan. Mijn angsten en gevoeligheid belemmeren mijn geluk. Ik kan niet meer gelukkig zijn. Ik vind dat heel erg.
Ook een adder hier👍🏻

Ik zou niet weeten if wij dat heftiger voelen (als er een goede betrouwbare studie naar is gedaan zal dat vast kloppen)

Maar je kan ook overgevoeligheid hebben dat heb ik namelijk ook en anxiety heb ik ook dat kan daar ook alemaal voor zorgen. Dus zoek dat even op misschien dat je dat wel erg herkent👍🏻

Het verdriet gaat wel weg hoor dat duurt gewoon wat langer👍🏻 maar maak je gene zorgen dat gaat je dan aleen maar meer stressen👍🏻

Als er nog wat is over add ofzo wat je wilt weeten weet ik het misschien wand ik heb mijzelf erg veel ingelezen en herken ondertussen ook add en adhd enzo in anderen mensen👍🏻❤️❤️

Reageer