Add


  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik kon gene beeter categorie vinden

Ik wil het hieronder over add hebben (adhd mag natuurlijk ook) ik zelf heb ook add en ik denk dat het goed is om hier met meer overtepraaten wand ik voelde mij eerst heel aleen dus als je add of adhd hebt laat achter wat voor jou moelijk is en waar je last mee hebt maar ook leuke dingen zoals je hyperfocus dan kunne wij elkaar helpen en ondersteunen

10 reacties

Hoi! Ik heb geen ADHD, noch ADD. Ik weet niet zo veel over ADHD of ADD, daarom heb ik een paar vragen om mijn kennis hiervan een beetje uit te breiden.
Wat is er eigenlijk anders aan mensen met ADHD en mensen die geen ADHD hebben?
Wat is het verschil tussen ADD en ADHD?
Moet je per sé pillen tegen ADD of ADHD nemen?
Hebben de pillen dan ook bepaalde bijwerkingen?
Is je sociale leven door middel van je ADD aangetast? (of mensen je door je ADD minder graag, hetzelfde of juist meer mogen)
Vriendelijke groet,
Dini
Bedankt voor je reactie

Over je vraagen mensen zonder adhd kunnen zich makelijk focussen op een ding en daar ook lange tijd aan werken (ik zelf he geen adhd dus geen ervaring maar weet er wel 't een en ander van af) adhd dan heb je daar dus moeite mee en kan je hyperder zijn dan als je geen adhd hat ook vergeet je veel dingen en kan het zijn dat je snel in je eigen droomen land bent

Add is zonder de h de h staat voor hyper mensen met add hebben eigelijk het zelfde maar zijn erg rustig maar kunnen wel hyper momenten hebben (vaak als ze naar bed moeten) pillen zijn niet perse nodig op aanraden kan je ze gebruiken als je je er fijn bij voelt (ik heb een tijdje medicine gebruikt maar ik kon mij juist minder concentreeren en voelde mij niet mij zelf ook kraag ik erge misselijk heid en buikpijn als het uitwerkte ik ben er mee gestopt) J er kunne dus bijwerkingen zijn maar ik ken ook mensen bij wie het goed werkte zou je dus kunne proberen

Dat is voor mij best lastig te zeggen ik persoonlijk heb namelijk anxiety opgelopen door mijn verleden maar je reageert naar mijn weeten wel anders op sommige situaties bv van die meiden groepen kan ik echt niets mee maar vroeger toen dat nog niet gedaan werd hat ik altijd erg veel vrienden dus dat verschilt heel erg

Als je nog vraagen hebt laat maar weeten ik weet natuurlijk ook niet ales maar ik heb mij wel erg ingelezen over add en beetje adhd
Hoi mijnigzien

Ik heb ook add.
Waar ik het moeilijk mee heb?
Het stil zitten in de les.
Als ik mijn gedachten onder controle wil hebben wiebel ik met me been/voet en daar woord mijn klas helemaal gek van inclusief mijn leerkrachten.
Het snel af geleid zijn tijdens het werken.
Als ik mijn gedachten niet onder controle heb dan heb ik letterlijk filmpjes die in me kop af spelen
Wat een voordeel voor me is?
Geen idee. Weet alleen nadelen

Hoop dat je er wat aan hebt

Groetjes
Bella ?
Hoii,
Ik heb zelf geen ervaring met ADD of ADHD, maar een vriendin van mij wel. Het klopt dat je snel afgeleid bent en veel beweegt.
Wat helpt voor afleiding is muziek luisteren of een film kijken. Daar wordt je meestal wel rustig van.
De voordelen van ADHD bij die vriendin zijn: ze is erg enthousiast en vrolijke meid, ze kan gezellig kletsen en ze is super behulpzaam. Ook is ze erg creatief en gaat helemáál voor als iets heel belangrijk voor haar is, dus muziek, tekenen, of een persoon.
heyy,

ik zelf heb ADD ik heb ook last van niet stil zitten in de klas vooral ben me benen.
en ik zit bijna altijd erg vol in mijn hoofd met allemaal dingen waar ik dwars mee zit en/of dingen
die ik nog moet doen. En het meest wat ik in me hoofd heb is vooral school, me vriendje en allemaal
roddels en shit wat er wordt verteld op school over mij en ook andere... ojaa en een hele iritantte
ME OUDERSSS wojow ik heb elke dag ruzie met hen wordt echt gek van hun
hey,
ik heb zelf ook add, ik heb ook last van niet kunnen stilzitten (wiebelen met voeten) in klas. concentreren is ook niet me sterkste punt. als me hoofd heel vol zit met gedachtes kan de leraar praten wat die wil maar het gaat toch wel langs me heen.
hoi hoi

ik hen ADD , ik heb er zelf heel veel last van.
wat voor mij heel goed werkt tijdens uitleg schrijven , het kan van alles zijn.

antwoorden voor dia
  • ik ben zelf nu aan het overstappen naar nieuwe medicijnen. door allerlij bijwerkingen.
  • ik merk dat mensen zonder ADD niet begrijpen wat prikkels nou echt zijn en dat mensen me ADD ze niet kunnen verwerken
  • het verschil tussen ADD en ADHD is vooral de H (staat voor hyper) ADHD kun je makkelijk zijn bij iemand terwijl dat met iemand met ADD wat moeilijker is.
  • je hoeft niet perse pillen te nemen het hangt af van je behoefte (je voelt het aan dat kun je eigenlijk niet uitleggen totdat je iemand echt goed kent)—
  • ja er zijn bijwerkingen het hoeft niet perse het hangt af van je dosis (te weinig ,te veel ) ook dat voel je aan. bij mij was het moeilijk om een goede dosis te krijgen. dus ik stap over naar “zelfdoserende pillen”
  • JA mijn sociale leven is heel anders en ingewikkeld ,ik vergeet snel dingen , ik word snel boos/chagrijnig (doordat ik te veel prikkels krijg)
om prikkels te verwerken vind ik het fijn om niet te praten en gewoon te lezen.
ik heb ook ADD

ik heb er altijd last van, het stopt niet bij mij.
als ik wakker word het ik een lijstje met alles wat ik moet doen, heb ik het lijstje niet? vergeet ik alles en weet ik niet of ik iets nou wel of niet gedaan.
als ik naar school ga is het altijd een binnenkomst van prikkels al de gesprekken , ik kan me zo ook niet focussen op een gesprek.
als ik de klas binnenkom, is het gelijk omschakelen , vaak dwaal ik meteen al af. dus wat ik doe ik in de klas vooruit werken zodat ik niet afdwaal.
als ik de kantine binnenkom, het is als een bom van prikkels, ik kan me niet afzonderen , ik kan niet mijn prikkels kwijt. oftewel alles stapelt op.
de laatste les, je kan het even zo goed een droomles noemen... ik loop binnen doodmoe zonder enige motivatie en dwaal de hele tijd af ik krijg niks mee en als je me maar aantikt ontplof ik.

dan kom ik thuis , doodmoe dus ik ga gelijk naar mijn kamer om prikkels te vermijden. maar ik kan mijn huiswerk niet maken omdat ik gewoon barstende koppijn krijg en ben ik ongemotiveerd want ik ben net van alles prikkels af. resultaat, zeurende leraren en lage cijfers!
gelukkig weten mijn leraren het en houden ze er rekening mee dat ik het niet expres doe , maar alsnog stel ik mezelf teleur want ik het het niet gedaan!
Ik heb ADHD wat moeilijk voor mij is is stil zitten. Ook kan ik soms overenthousiast zijn wat mensen irritant vinden. Ik kan ook absoluut niet concentreren op de les enzo. Er is niet echt een voordeel aan voor mij..
Hi,

Ik heb ADHD en ik heb moeite met stilzitten, ben druk, en praat veel en onderbreek zonder dat ik dat door heb, vergeet een hoop, enorm impulsief en ik heb moeite met concentreren omdat er te vaak veel prikkels zijn. Waar ik me het meest aan erger is dat ik heel veel vergeet. Ik kan ergens mee bezig zijn en vergeten wat ik aan het doen ben.
Maar waar ik dan weer een voordeel aan heb is dat ik enorm spraakzaam ben en vaak wel aanwezig ben.

Groetjes!

Reageer