Skip to main content

Hey hey, uhm ik zit even de goede woorden te zoeken hoe ik dit verhaal allemaal ga samenvatten voor jullie😅

 first of all ik had echt even geen idee waar ik dit verhaal moest neerzetten dus srry als het op een verkeerde plek staat.

Oke terug naar het verhaal. Ik ben in juni aangereden door een auto op een rotonde. Nu, bijna een half jaar verder ( nu 22 december)  heb ik nog steeds klachten btw het was niet een heel heftig ongeluk, want het had veel erger kunnen aflopen. oké uhm ik ga die dag gw helemaal uit type dat is misschien makkelijker voor jullie om te begrijpen . 

Het was dus juni en ik moest werken. ik moest beginnen om 11:00 uur en ik ging dus rustig onderweg,  nadat ik al een bezoekje had gehad bij de tandarts.  Goed, ik onderweg op m'n fietsje en ik kwam aan bij de laatste rotonde die ik moest hebben om bij m'n werk aan te komen, en toen ging het dus mis. Eig werd ik bij het eerste deel  ook maar net niet geraakt maar bij het 2e deel helaas dus wel nou het was ong. 10:45 uur toen dat gebeurde. Die persoon had mij niet gezien, oké kan gebeuren maar ik kwam eigenlijk alleen maar tegen de zijkant van de auto aan ( gelukkig) en toen viel ik dus best wel hard op de grond (nou ik heb een aardig hoge pijn grens maar dit deed echt kapot veel pijn). Ik lag daar zo op het zebrapad waar ik fietste op het fiets gedeelte en ik wou dus opstaan maar ik zat half klem tussen mijn foetsaar dat was uiteindelijk gelukt maar ik voelde al gelijk dat mijn rug ontzettend veel pijn deed , wat het anders dus nooit  deed of heeft gedaan. Dus ik op een gegeven moment maar van de weg af gegaan en toen waren er natuurlijk al een hele groep met mensen die wouden helpen enzovoort, maar Ik irriteer mij op z'n moment al zo erg dat het is gebeurd en dan ook nog 20 verschillende mensen om me heen met allemaal dezelfde vraag🤯 nou srry maar ik werd gek. Dus ik maar m'n pa gebeld en die kwam er gelijk aan vanuit z'n werk wat normaal 3 kwartier rijden is deed hij er nu 1 kwartier over nou dan wil je ook niet weten hoe hard hij is gaan rijden. Die persoon die mij had aangereden stond op het punt om te vertrekken omdat die een afspraak had bij de dokter dus uiteindelijk de Politie erbij en ondertussen had ik m'n werk al gebeld met het slechte nieuws en dat ik wss niet meer zou komen. Nouja goed, toen alles daar eigenlijk na 2.5/3 uur was afgehandeld gingen m'n pa en ik maar gelijk door naar de verzekering enzovoort fietsenmaker, want mijn fiets dacht ik was niet meer veilig omdat hij elektrisch is. De fiets laten nakijken nou en toen uiteindelijk na een week maar naar de huisarts gegaan met erge rug klachten. nou een paar oefeningen gedaan daar en als het na een week er nog was moest ik maar even langs de fysio dus uiteindelijk naar de fysio geweest. Oh het was btw alleen gekneusd, maar of dat licht of zwaar was weet ik tot aan de dag van vandaag nog steeds niet maar goed. Fysio gehad 2x en toen was het al niet meer nodig zei mijn fysio toen, nou oke prima als jij het zegt ik heb er niet voor geleerd, zij zei dat het dus allemaal wel goed zou komen, dus ik daarop vertrouwen natuurlijk. Ondertussen was mijn zaak allang weer afgehandeld bij de Politie maar goed om het niet nog langer te maken: ik heb nu nog steeds elke dag last van mijn rug en mijn ouders weten het eigenlijk niet omdat ik het niet durf te zeggen ofzo. Ik ben gw bang dat ze weer gaan reageren zo van ja maar je laat nooit merken dat je daar last van hebt. Maar mijn vraag was eigenlijk, hoelang duurt het ongeveer totdat een gekneusde rug is hersteld?

 

Oh en ja ik heb ook best wel een erg trauma aan het overgehouden en ik wil opzich wel in therapie ofzo maar zoals ik al zei mijn ouders weten van niks. Ik denk dat dit alles ongeveer wel was als er vragen zijn stel ze gerust ik ben niet bang om ze te beantwoorden❤️

Srry ook als je dit een heel erg heftig verhaal vind 🥺❤️

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm anonimiteit. Tekst ook aangepast ivm forumregel 15.

Hi

Ten eerste, het is natuurlijk ontzettend vervelend dat dit je overkomt.

Ten tweede, je rugpijn die nog niet over is kan verschillende redenen hebben. Misschien gaat het langzaam omdat je niet genoeg hersteld. De behandeling is veel pijnstillers en veel bewegen(en dus weinig liggen/zitten), hopelijk doe je dit dus ook voldoende. Andere oorzaken kunnen zijn dat je je wervels en/of spieren hebt geblesseerd, dat merk je aan of je toen een beetje bloedde. Of je hebt chronische rugpijn wat neerkomt op het feit dat je je trauma moet behandelen. In elk geval, een huisarts (nogmaals) raadplegen kan nooit kwaad, dus dit zou ik ook doen.

Ten derde, persoonlijk puntje: waarvoor heb je in godsnaam een elektrische fiets nodig? 

Veel sterkte 


@Angovis 

Hoi,  ik neem geen pijnstillers omdat dat niet werkt🙈 en ik beweeg genoeg ahahah je zou bijna kunnen zeggen dat ik teveel beweeguhk en of ik toen daarna bloedde ja want ik werd daarna de volgende dag ongesteld 😂 en ik heb een elektrische fiets omdat ik altijd hele lange afstanden moet fietsen en dan ook buitenwegen dus altijd meer wind😊

 

onnodige quote verwijderd


Het is wel goed om met je ouders erover te praten, want als zij het niet weten kunnen ze je ook niet helpen. Ze zullen vast je problemen begrijpen en je proberen te helpen, want ze houden erg veel van je.


Hey

 

wat ik aanraad voor je trauma is om naar pratenonline.nl te gaan. Je kunt daar een afspraak maken om met een professional te praten over van alles en nog wat. En het is compleet gratis. Je zou ook met die gene kunnen praten over hoe je het tegen je ouders gaat vertellen.

 

veel sterkte en succes

Xxx


Hoii, 

Ik heb zelf geen ongeluk meegemaakt maar wel wat andere dingen met mijn gezondheid en mijn verleden met mijn vader waar ik een trauma aan over heb gehouden. Ik ben veel gaan praten met vrienden en vooral met mijn moeder over dat ik er heel erg mee zit. Ik ben ook bij accare gekomen voor hulp en ik zit nu in een EMDR fase alleen door corona moet ik ff wachten. Het gaat al een stuk beter met me door veel te praten. Ik heb geen idee over de rugpijn want daar heb ik geen ervaring mee maar ik had gezien je hebt al wat tips gekregen. Mijn tip is dus praat met mensen want hoe meer je praat hoe minder heftig het op een duur word. 


Hoii, 

Ik heb zelf geen ongeluk meegemaakt maar wel wat andere dingen met mijn gezondheid en mijn verleden met mijn vader waar ik een trauma aan over heb gehouden. Ik ben veel gaan praten met vrienden en vooral met mijn moeder over dat ik er heel erg mee zit. Ik ben ook bij accare gekomen voor hulp en ik zit nu in een EMDR fase alleen door corona moet ik ff wachten. Het gaat al een stuk beter met me door veel te praten. Ik heb geen idee over de rugpijn want daar heb ik geen ervaring mee maar ik had gezien je hebt al wat tips gekregen. Mijn tip is dus praat met mensen want hoe meer je praat hoe minder heftig het op een duur word. 

He👋 ik snap dat praten erg helpt enzo maar het gekke is dat ik er op zich wel erg goed over kan praten daar heb ik dus ook geen moeite mee, maar het is meer dat het echt elke x in mijn hoofd weer en weer af blijft spelen ( geen idee of je het dan eigenlijk een trauma kan noemen maar goed) 

Wel heel erg bedankt voor het reageren❤️


Reageer