Vraag

Aangifte doen of niet

  • 18 February 2018
  • 2 reacties
  • 176 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik zou niet weten waar ik moet beginnen.
Vroeger viel me vader mij aan en draait totaal door. Zomaar maakt hij van iets kleins naar zo iets groots!

Mijn vader is echt een uitdager als hij dat doet dan ga ik schelden (wie niet?)
Eergisteren was het weer zover. Ik moest werken en hij bracht me weg met de auto maar de auto was bevroren me vader helemaal in paniek en ging heel hard lopen schelden dat er een stukje ijs op lag ik zeg doe eens even normaal! De hele buurt kon horen hoe hij zat te schelden toen ik zei dat ie eens normaal moet doen werd hij nog agressiever we stapten in de auto en ik deed de verwarming aan want dan trekt het ijs zo weg. Me vader sloeg me en zei blijf af! Ik zei weer doe eens normaal joh mogool en deed 'm weer aan en hij weer uit en sloeg me heel hard. Hij ging heel hard rijden en opeens keihard remmen. Als ik geen kracht met me voeten had gezet dan was ik door het raam gevlogen. Ik dreig hem te stoppen maar hij rijd nog harder. Terwijl hij rijd ben ik eruit gesprongen en gelopen naar mijn werk waar ik telaat kwam. Aangekomen op mijn werk was ik helemaal in shock en paniek ik barste uit tranen. Het was heel druk iedereen keek me aan. Ik heb mijn baas alles verteld en ze was ook in shock ze zat er heel erg mee. Want niemand wist hiervan. De politie zit om de hoek ze is daar naartoe gegaan en gevraagt om advies. Politie adviseert om aangifte te doen of in ieder geval erover te praten. Toen ik klaar was met werk heeft me baas mij naar huis gebracht eenmaal thuis gesprek met me moeder gehad me moeder is hem ook zat maar is zwak. Omdat hij zo is, kan hij niet werken en is dus werkloos zo zou hij ook tegen collega's doen. Zo kan ik nog wel uren doorgaan er is zoveel gebeurd. Maar nou doet me vader heel normaal alsof er niks is gebeurd. Ik pik dat niet ik ontwijk hem praat niet meer tegen hem maar hij daagt me steeds uit. Als ik zeg dat hij mij met rust moet laten dan gaat hij juist door. Hij dreigt mij naar mijn baas te gaan om te zeggen dat ik scheld tegen hem. Maar natuurlijk zegt hij niet wat hij allemaal heeft gedaan.

Ik wil dus wel een gesprek aangaan met de politie maar ik zou niet weten waar te beginnen. Er is zoveel gebeurd.
Ik ben ook helemaal niet goed in uitleggen etc.
Mijn baas wilt mee als steun
Wat zouden jullie doen?

2 reacties

Hoi,

Ik denk dat het opzich geen slecht idee is om naar de politie te gaan. Wat je vader doet is onacceptabel en zonder twijfel slecht. Hij kan wel wat hulp gebruiken. Want stel je doet dus aangifte, betekent dat niet meteen dat je vader naar de gevangenis moet ofzo. Het lijkt mij meer op z'n plaats als ze hem dwingen naar zelfbeheersingscursussen te gaan o.i.d. en jullie gezin wordt geholpen om gewoon veilig te worden.
Je vader kan nog veranderen, maar daar heeft ie wel hulp bij nodig.

Ik zou wel aangifte doen en als het je helpt is je baas meenemen natuurlijk prettig als steun!

Gr. Pin
Heey...
jemig wat een verhaal... Als ik jou was zou ik wel naar de politie gaan en gewoon vertellen wat je kwijt wil... Lees anders dit bericht voor wat je hier hebt geplaatst... geloof me dan heb jij je hart gelicht en dat scheelt heel erg veel... Heel veel sterkte ermee?

Veel liefs.. Jairo

Reageer