2015: Goede Voornemens! :D

• 30 November 2014
  • 51 reacties
  • 2631 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal!

Met nog één maand (!) te gaan in 2014 leek het mij wel tijd voor dit: Goede voornemens delen!
Dus: Wat zijn jouw goede voornemens?

We hebben allemaal wel dingetjes gehad in 2014 die we toch wel graag anders hadden gedaan. Waar ben je niet zo tevreden over? Kan je dat volgend jaar anders doen? En hoe dan? Als je nog niet weet hoe, is dat niet erg. Post dan iets kleins wat mis ging en wat haalbaar lijkt om volgend jaar anders te doen, maar waarvan je dus nog niet goed weet hoe. We zijn hier om elkaar te helpen en kunnen vast samen wel wat leuks bedenken. 

Paar voorbeeldjes:
- Ik zal eerder beginnen met leren. 
- Ik ga hardlopen (1 keer in de twee weken lijkt me best haalbaar, dat is dan 26 keer per jaar).
- Vaker koken.
- Leren om mijn gevoelens gebalanceerd te uiten. 
- Liever zijn voor mezelf.

Post vooral jouw goede voornemens! Iedereen mag mee doen! 🙂 Ik ben zeer benieuwd. Wie weet steken we elkaar nog wel aan met onze goede voornemens! 

Veel liefs,
Bepositive!

http://www.quoteshunger.com/wp-content/uploads/2014/09/NY2015.jpg

51 reacties

ik heb niet echt goede voornemens... 

Maar ik vind t super om te zien dat jij alweer zo positief naar de toekomst kijkt!

Ik heb heel benieuw naar de goede voornemens van alle andere!
Hoi Pheebe (en anderen),

Haha, dit zijn nog niet echt mijn voornemens. Ik heb andere voornemens.

Ik wou het topic nog veranderen, maar dat kon niet meer.
Dus zal ik het er nu bij zetten.

BONUS: Post iets wat echt héél goed ging in 2014 en wat je zo weer zou doen in 2015. :)
Succes allemaal, als dit topic wat wordt zal ik ook mijn goede voornemens delen. :)

Xxx!
Ha super!

Trouwens, ik was dit topic helemaal vergeten.
Is er nog iemand met een goed voornemen? :)
Ben heel erg benieuwd!
Hoi,

Wat een leuk idee!! Hier zijn mijn goede voornemens ;)

- Op tijd beginnen met leren
- Vaker het huishouden doen (koken, wassen, schoonmaken, opruimen, etc.)
- Sociale vaardigheden verder uitbreiden en blijven oefenen.
- Niet meer snijden
- Vaker ontspanningsmomenten opzoeken
- Met minder genoegen nemen i.p.v. zo perfectionistisch te zijn
- Leren meer van mezelf te houden
- Minder letten op wat ik eet en gewoon gelukkig zijn zonder dat voedsel daar een grote rol in speelt..
- Slagen voor mijn eindexamen!!

Mag je trouwens, indien je later nog nieuwe dingen te binnen schieten, nog meer goede voornemens plaatsen dan één reactie?

xx
Hee LI-EF,

Wat een supergoede en mooie voornemens! Echt heel mooi! :)
En weet je, ik geloof ook gewoon dat dit jou gaat lukken!
Natuurlijk mag je meer reacties plaatsen. :)
Ik ga ook bezig met mijn lijstje. Ik laat binnenkort van me horen.

Liefs! 🙂
Nou een hoop goede voornemens voor mij!
Het gaat redelijk slecht op school met cijfers enzo nog van plan apart topic over te maken.
- Eerder beginnen met leren
- Eigen gevoelens beter onder controle houden
- Kamer opgeruimd houden
- Nog meer blij zijn met wat ik heb
- Eerder op bed
- Vaker voor mij zelf gaan hardlopen en niet alleen bij training
- Eerder opstaan (moet 8 uur weg sta 10 over half acht op...)
- Meer met muziek doen
- Loslaten
- Meer tekeningen maken met mijn emoties. Bijvoorbeeld als ik boos ben dan van me aftekenen
- Meer gaan koken
- Vaker 'me time' op een goede manier. Van plaats filmpjes kijken terwijl ik huiswerk hoor te maken

Dit is een aardige waslijst van goede voornemens en er zitten ook wel haalbare dingen bij maar voor veel dingen kan ik zelf zorgen.
Zoals 'het leven is een feestje ,maar je moet wel zelf de slingers ophangen'
Er is niet echt iets dat heel goed is gegaan in 2014. Ja dat ik meer ben gaan fotograferen maar weet niet of ik daar trots op kan zijn?
Hee Lifeiswierd!

Mooie voornemens zeg! 🙂 Ik vind dat je hele goede dingen noemt! 🙂 Een paar zijn eigenlijk ook wel wat voor mij. Super!
Het zinnetje 'Het leven is een feestje, maar je moet wel zelf je slingers ophangen' ken ik, en oh wat is die goed! 
Ik denk dat je zeker trots kunt zijn op het fotograferen. Lekker blijven doen joh, als je het leuk vindt.
Ik heb ook een zinnetje voor jou: 'If you can dream it, you can do it'.

Veel liefs,
Bepositive.
Ik kom dit topic weer even omhoog schoppen. :)

Mijn doelen zijn:
- Het gesprek aangaan op school (zoals dit er nu voorstaat wordt dit al de eerste schooldag van het nieuwe jaar! Spannend!)
- Iets doen aan mijn thuissituatie.
- Eerlijk zijn naar de mensen om mij heen over hoe het met mij gaat.
- Om hulp vragen als dat nodig is.
- Minderen met zelfbeschadiging.
- Socialer worden.
- Iets gaan doen om anderen te helpen (ik zou bijv. heel graag vrijwilliger worden bij No Kidding)

Ik hoop dat deze doelen niet zo onbereikbaar zijn als ze lijken! Het zou enorm goed zijn als ik er al een paar zou kunnen afstrepen aan het einde van het jaar. :)

Wat heel goed ging dit jaar? Ik heb enorm hard aan mezelf gewerkt. Ondanks dat het heel erg is misgegaan in september en ik daar nu nog steeds heel veel mee zit, merk ik dat ik daarvoor zoveel sterker was en veel positiever in het leven stond. 🙂 Ik wil dit zeker weer oppakken in 2015 en ga ook een lijstje maken met dingen die ik kan doen om weer zo te worden!
Hee Nan! :)

Superleuk dat je het topic omhoog haalt haha! :)
Ik denk dat deze doelen wél bereikbaar zijn voor jou. Ik zei dit zinnetje al eerder in dit topic, maar ook voor jou:
`If you can dream it, you can do it`.
Ik geloof in jou meid!
Ik heb even niet zoveel woorden voor je, maar wel dit: bewondering!

Veel liefs,
Bepositive!

Ps: ondertussen heb ik voor mezelf een last-minute-to-do-list voor in 2014 gemaakt en daarop staat ook het samenstellen van mijn lijstje met goede voornemens. Het verdient nog wat denktijd. 🙂
Hee nou ik zal mij doelen wel even opnoemen!

-niet meer snijden
-geen zelfmoord pogingen meer doen
-het leven positiefer in gaan zien
-mischien een vriendinnetje krijgen (een meisje dat ik heel leuk vind)

Ja dit was het wel denk ik het is al zwaar om te stoppen met snijden en geen zelfmoordnpogingen te doen.
Maar met dat vriendinnetje gaat wel nogal lastig worden omdat ik een heel verlegen jongen ben (heb amper zelfvertrouwen meer)

- lars
Hey Lars,

Ik snap da t lastig wordt, maar ik weet zeker dat jij dit kan!
Ga ervoor! You can do this!
Het is moeilijk, niet onmogelijk.

xx
Tuurlijk ben ik ook weer eens van de partij :D
Ik ga deze week bezig met dingetjes, ik heb vakantie, dus alle tijd.

Ik ga bezig met een lijstje!
en dit keer gaat het ook echt gebeuren.
Work in progress everyone~

hugs
Mijn goede voornemens voor 2015:

~ Op z'n minst 7,5 kilo afvallen. 
~ Hard werken voor school, zodat ik mijn examens kan halen dit jaar.
~ Meer viool spelen.
Hallo allemaal,
Superleuk dat jullie reageren! :)
Komt helemaal goed met jullie!
Jullie kunnen het!
Wat Pheebe zegt, vind ik heel mooi: `Het is moeilijk, maar niet onmogelijk`.
Xxx!
Hee Nan! :)

Superleuk dat je het topic omhoog haalt haha! :)
Ik denk dat deze doelen wél bereikbaar zijn voor jou. Ik zei dit zinnetje al eerder in dit topic, maar ook voor jou:
`If you can dream it, you can do it`.
Ik geloof in jou meid!
Ik heb even niet zoveel woorden voor je, maar wel dit: bewondering!

Veel liefs,
Bepositive!

Ps: ondertussen heb ik voor mezelf een last-minute-to-do-list voor in 2014 gemaakt en daarop staat ook het samenstellen van mijn lijstje met goede voornemens. Het verdient nog wat denktijd. :)

Aww, bedankt voor je reactie! Echt heel lief! 🙂
Mooie voornemens iedereen! <3
Ik heb voor mijzelf iets bedacht, een soort van challenge met jezelf, ik ga/moet elke week een foto maken van iets van die week. Ik wil dit gaan doen omdat ik vaak de leuke dingen vergeet die ik heb gedaan. Maar ook dingen die minder goed gingen mogen op de foto. Ik wil eigenlijk gewoon herrineringen meenemen van het jaar 2015 omdat ik best veel ben vergeten van 2014.

Best raar dat het alweer 2015 is! ( Ik hoop dat jullie je goede voornemens gaan halen! You can do
this!

Liefsx
Mijn goede voornemens:
- eerder beginnen met leren (niet dat ik slechte cijfers haal ofzo, maar ik denk dat ik het wel beter kan als ik wat meer mn best doe)
- gevoelens beter uiten
- misschien leuk voor pa: ik ga maar mn kamer eens goed schoonhouden
- minder zeuren, want daar hebben andere mensen om me heen en ik zelf ook zoals ik al gemerkt heb niks aan

En dat was het...
Hee!

@lifeiswierd,
Wat een leuk idee zeg! Ga je die foto's opplakken in een dagboekje en er dan wat bij schrijven? :)

@cutie.1234,
Hihi wat een goede voornemens zeg! Komt helemaal goed meid! :)

Kisses!
Hey hey~.

Ik zei dat ik ze zou bedenken. Dat heb ik gedaan. En het waren en meer dan 20. Dit was meer een levens lijst.
Maar dit zijn ook al mijn goede voornemens voor mijn leven. Dus ik kies die ik sws ga doen in 2015:

• Positiver zijn
• In mezelf geloven, van mezelf houden en mijn eigen beste vriendin zijn. Want waarom heb je iemand anders daarvoor nodig?
• Werk aan je zelfvertrouwen
• Begin weer met dansen en ga ook meer andere sporten doen
• Haters gonna hate. Accepteer het.
• Doe niet niks. Doe het dan gewoon alleen.
• Wees huiselijker
• Verander je slaappatroon
• Houd je blog bij
• Leer plannen, in Godsnaam..
• Leer of je niet te hechten, of los te laten
• Wees dichter tegenover mensen
• Zorg beter voor jezelf
• Blijf niet alleen in bed liggen

En misschien, vind een vriendin?

Ja, dat is een lange lijst. En op de oorspronkelijke lijst staat nog meer.
Maar: Het is moeilijk, niet onmogenlijk. ~•~
@ Lonertje,
Wat een mooie lijst zeg! Wouw!
Jij kan dit!!

Ik heb maar een ding echt op m'n lijst staan: stoppen met overleven en gaan leven
Aahw, dankjewel :)
Het gaat je lukken Pheebe. Als je het echt wil, dan lukt het. Let maar op!
Goede voornemens voor 2015:

- Mijn eigen kracht ontdekken en gebruiken (tot aan mijn grenzen).
Ik vind dat ik wel wat meer zelfbewust mag worden. Ik wil graag mijn eigen krachten meer gaan zien en daarbij ook mijn grenzen aan kunnen geven. Ik merk dat ik het vaak minder goed trek omdat ik mijn grenzen niet aangaf, terwijl ik ze soms wel ken. 

- Vaker leven in het moment (het hier en nu).
Ik ben geneigd veel na te denken over het verleden. Graag zou ik dat een beetje rechttrekken door me ook te focussen op de toekomst. Als ik een berekening maak over mijn leven zegt dat me dat ik nu op 25% zit. Ik zou graag nadenken over die andere 75%. Maar wie zegt mij dat ik die andere 75% ga meemaken? Er is maar één moment waarvan ik kan zeggen dat ik het beleef. En dat is het nu.. Ik zou graag meer genieten van het nu, voordat ik het weet is het over. Voor mij betekent dat ook dat ik nu bezig mag zijn met het verwerken van het verleden, want daar krijg ik vaak toch wel een goed gevoel van. Tegelijkertijd mag ik de toekomst niet uit het oog verliezen, en het echte nu al helemaal niet!

- Meer aan mezelf denken.
Deze spreekt wel een beetje voor zich. Ik kan me zo druk maken om alles en iedereen. Maar ik heb er niet eens altijd invloed op.. Dit merk ik echt in allerlei stukjes van mijn leven. Vaak is het in mijn hoofd, eerst hij/zij en dan ik! Ik moet mezelf niet zo wegcijferen.. Ik ben er ook! En ik mag er zijn! Dus ik ga wat meer 'I-time' nemen. 

- Leren om meer van mezelf te houden.
Ik kijk veel naar de fouten die ik maakte en straf mezelf daar dan hard op af. Maar, dat is natuurlijk helemaal niet nodig. Het is logisch dat het lijkt alsof ik meer fouten maakte dan anderen.. Mijn eigen fouten zie ik altijd! Ik kan nogal perfectionistisch zijn en kan mezelf flink haten als iets niet lukt. Ik ga proberen om meer van mezelf te accepteren. Ik doe mijn best, altijd! En dat beste is het beste geweest wat ik op dat moment kon doen. Goed is goed genoeg.

- Leren om gevoelens meer gebalanceerd uiten.
Deze is denk ik erg belangrijk. Mijn gevoelens zijn zo wisselend. De ene dag (het ene uur) spring ik zowat rond op deze aardbol en de andere dag (het andere uur) ben ik mijn bed niet uit te branden. Ik ga proberen om op de momenten dat ik me goed voel een beetje te denken aan wat ik zou kunnen doen als het straks niet meer goed gaat. Ik ga de ups en downs accepteren. Soms gaat het wat minder en dan zal ik me voorbereiden op de betere tijden. En andersom zal ik de ups meer waarderen, omdat ik weet dat het niet altijd geweldig kan zijn. Het kan ook niet altijd mooi zijn. Zonder regen, geen regenboog. Maar na regen, wel zonneschijn!

- Meer kijken naar de kleine geluksmomenten.
Ik mag wel wat meer geloven in kleine dingen die wat groots kunnen doen. En ik denk dat ik daar wel wat positiever door kan worden. Deze mooie momenten ga ik voor mezelf vastleggen in een boekje. 
Hee allemaal!

Ik vind dat jullie allemaal hele mooie lijsten hebben gepost! Heel knap gedaan!
Jullie gaven me een beetje inspiratie! 🙂 Dank daarvoor. 
Ik weet zeker dat het helemaal goed komt met jullie!
2015 wordt het jaar, oké? :)
En wat doen jullie nu met jullie lijstjes? Hang je het ergens op? Of draag je het bij je?

Veel liefs,
Bepositive!
He meis~ <3

Ik ben verliefd op jouw lijstje momenteel. 
Het had echt net zo goed de mijne kunnen zijn.
Iedereen denkt altijd dat alleen de grote dingen tellen.
Maar het zijn werkelijk de kleine dingen.
Kleine dingen kunnen namelijk samen zo'n groot ding worden.
Dat leven in het moment heb ik ook moeite mee.
Maar dat fixt zich vanzelf denk ik. Want daarzonder kan ik me niet organiseren en accepteren wat er gebeurd is, zodat ik het echt kan vergeten.
En kan ik me ook niet voorbereiden op wat komen gaat.
En stiekem heb ik ook wel eens een gedachte aan mijn toekomst nodig als schop onder me kont, dat ik huiswerk ga maken ofzo.
En dit ken ik ook, dat je jezelf verwaarloost als het ware voor anderen. Be selfish! But in a healthy way ofcourse.
Denk aan jezelf, hou van jezelf! Dat kan heel goed voor je zijn.

Ik heb 'm in een memoboekje geschreven, dat is het kerstcadeautje aan mezelf. Ik ga hem meenemen naar school om mijn hoofd op te ruimen op school.
Zo kan ik 'm niet vergeten :)

Ook ik doe mee!
  • Afvallen (minstens 5 kilo)
  • hardlopen (1x in de week)
  • op volleyball gaan (droom ik al heel lang van)
  • een vast bijbaantje vinden (dus niet opgeroepen worden maar tijden)
  • dit wordt moeilijk, proberen bepaalde tijden af te spreken waarin ik aan opa denk, dus niet de hele dag depressief en verdrietig zijn
  • minder ruzie met mijn zusje (ik kan haar niet verbeteren, naar mezelf wel)
Dit zijn er een paar uit een lange lijst, maar bedenk: 

Verander de wereld, maar begin bij jezelf. 

Die zin helpt me vaak! 

En idd IF YOU CAN DREAM IT, YOU CAN DO IT

Reageer