Skip to main content

volg knop in forum profiel

• 11 maart 2024
  • 5 reacties
  • 43 Bekeken

meneerleukelepelaar
Forum|alt.badge.img+1

Ik had een vraag kan er een volg knop in de forum profiel komen? wand dan kan je iemand vaker helpen.

tim16
Forum|alt.badge.img+18
  • Ster
  • 11 maart 2024

Volgen heeft wel ooit gekund hier. Als je op je profiel kijkt zie je naast ‘Topics, Reactie, Beantwoord’ twee nullen staan. Die staan voor het aantal volgers en hoeveel je volgt maar deze functie is uitgezet.

Ik heb het ff opgezocht. En dit kwam ik tegen op het forum van de ontwikkelaar van de forum software (heb de namen en foto’s en zo ff anoniem gemaakt). Voor als je Engels niet zo goed is 😉: De ‘volg functie’ is er alleen maar om mensen te bookmarken, dus een soort favorieten lijstje zeg maar. Je krijgt geen mailtje of andere melding als iemand die je volgt een topic post of reageert en je hebt ook geen aparte ‘feed’ van mensen die je volgt. Verder kun je instellen dat je alleen privé berichten kunt ontvangen van gebruikers die je volgt, maar dat kan sws niet op het forum. Ik denk dat ze daarom ‘volgen’ hebben uitgezet want in feite is het een nutteloze functie hier.

bron: https://communities.gainsight.com/

Roos_De_Kindertelefoon
Forum|alt.badge.img+2

Hi @meneerleukelepelaar  en @tim16 

Wat een goede en leuke vraag! Dank voor je uitgebreide reactie al @tim16.  Ik heb de vraag voor jullie ook nog even doorgestuurd naar de manager van het forum, zodat we achter de schermen erover kunnen denken! 

Groetjes,

Roos van De Kindertelefoon

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • 7 januari 2025

Bedankt want dat is heel handig en zou je dan ook een melding willen doen alvast bedankt 

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • 7 januari 2025

Hoi ​@tim16  dit is een andere site

tim16
Forum|alt.badge.img+18
  • Ster
  • 7 januari 2025

Hoi ​@Stijn66 

Die screenshot is van de site van de forumontwikkelaar (Gainsight). De forumsoftware die hier draait is dus precies dezelfde.  Er zijn veel meer sites die deze software gebruiken.  Kijk maar eens op https://community.kpn.com bijv.  Denk dat het forum daar je wel bekend voorkomt. 😉

Zoals ik al zei heeft het forum wel een volgfunctie maar die staat uit hier. Het enige wat volgen doet is een soort favorietenlijst maken. Meer niet. Wat daar handig aan is weet ik niet. Als je iemand volgt krijg je geen melding of zoiets als diegene een reactie plaatst.

Zo’n favorietenlijst kun je ook zelf maken. Gewoon in je browser het profiel van een gebruiker in je bladwijzers/bookmarks opslaan (CTRL-D in de meeste browsers. CMD-D op Mac.) 

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen